تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۶۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عبور توليد نفت شركت كارون از مرز يك ميليون و 25 هزار بشكه در روز
توليد نفت خام شركت بهره‌برداري نفت و گاز كارون در راستاي بازگشت به سقف توليد، از مرز يك ميليون و 25 هزار بشكه در روز عبور كرد
توليد نفت خام شركت بهره‌برداري نفت و گاز كارون در راستاي بازگشت به سقف توليد، از مرز يك ميليون و 25 هزار بشكه در روز عبور كرد.

محسن دهان زاده مديرعامل شركت بهره‌برداري نفت و گاز كارون ضمن اعلام اين خبر اظهار کرد: تولید واقعي نفت خام از میادین فعلی این شرکت در فروردين ماه سال 1391 و قبل از اعمال كاهش‌هاي تكليفي حدود 995 هزار بشکه در روز بود كه در حال حاضر با اتكاء به توانمندي داخلي و پس از اجرای سیاست‌های کلان وزارت نفت در راستای افزایش تولید به یک میلیون و 25 هزار بشکه رسید كه اين ميزان توليد از مخازن تحت راهبري، فراتر از شرايط قبل از اعمال تحريم‌هاي ظالمانه مي‌باشد.

وی با اعلام تحقق 149 درصدي برنامه‌هاي افزايش توليد با دبي حدود 73 هزار بشكه در روز در بخش چاه‌هاي توسعه‌اي، تعميري و ترميمي شركت نفت و گاز كارون افزود: از مهمترین اقدامات مؤثر در افزايش توليد نفت خام اين شركت مي‌توان به 43 مورد عمليات تعميري توسط دستگاه لوله مغزي سيار با استقرار دستگاه فراورش سيار ((MOT)، اسيدكاري گسترده، مشبك كاري، انجام متعدد عمليات‌هاي فني درون و سرچاهي و آزمايشات جرياني و همچنین افزایش و تثبیت دبی تولید 29 حلقه چاه مجهز به تلمبه‌های درون چاهی اشاره كرد.

دهان زاده تصریح کرد: راه‌اندازي و بازگشايي واحد هيبريدي، بهره‌برداري نمكزدائي منصوري و افزايش دبي چاه‌هاي نمكي ميدان نفتي منصوري آسماري به ميزان 42 هزار بشكه در روز از ديگر اقدامات مؤثر در افزايش توليد نفت خام اين شركت بوده است.

مديرعامل شركت نفت و گاز كارون از ديگر اقدامات مؤثر در تحقق اين افزايش توليد را راه‌اندازي فاز توسعه نمكزدائي شماره 2 اهواز بنگستان برشمرد و اظهار کرد: افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی حاصل از راه‌اندازي اين واحد نمكزدايي به ميزان 30 هزار بشكه در روز بوده که امکان فرآورش کلیه نفت نمکی بنگستان واحد شماره 2 و چاه‌های شرقی آبتیمور به میزان 84 هزار بشکه در روز را فراهم کرده است.

وي بیان کرد: با برنامه‌ريزي و انجام حجم وسیعی از تعمیرات اساسی تجهيزات و ماشين‌آلات فرآورشی طي سه سال گذشته، مقدمه ایجاد شرایط و ظرفیت‌های لازم جهت بازگشت موثر و ايمن به سقف تولید فراهم شد، به گونه‌ای که طي 4 ماه امکان افزایش تولید روزانه این شرکت از 780 هزار بشکه در اسفندماه 94، به يك ميليون و 25 هزار بشکه در اواسط تيرماه 95 فراهم گرديد.

دهان زاده با بیان اینکه انجام این مهم با حمایت‌ها و اخذ خدمات فنی لازم از واحدهای ستادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفته است از همکاری این واحدها با شرکت نفت کارون قدردانی كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار