تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۲۶۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز در مجلس:
رفع مشکلات اقتصادی پرستاران در جلوگیری از مهاجرت آنان موثر است
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات اقتصادی پرستاران را در جلوگیری از مهاجرت آنها به خارج از کشور موثر خواند.
 همایون یوسفی بر ضرورت واکاوی علل رشد ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران در دو ماه ابتدایی امسال تاکید و اظهار کرد: اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در جلوگیری از مهاجرت پرستاران ضروری است.

وی در واکنش به افزایش ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران به کشورهای حوزه خلیج فارس و غربی در فروردین ماه و اردیبهشت ماه سال جاری افزود: اینکه چه عواملی در این مهاجرت ها موثر بوده  نیاز به بررسی و واکاوی بیشتر دارد.  بدون شک فراهم کردن مشوق های مناسب انگیزه پرستاران را برای خدمت در کشور افزایش داده و از فرار مغزها و از دست رفتن نیروهای ماهر جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را در جلوگیری از مهاجرت پرستاران ضروری خواند و گفت: اگر عامل روی آوردن پرستاران به پدیده مهاجرت، مشکلات اقتصادی باشد باید به صورت جدی در نظام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تجدیدنظر و نسبت به افزایش حقوق آنها اقدام کرد تا انگیزه‌های لازم در آنها برای خدمت در کشور ایجاد شده و در این باره دغدغه ای نداشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، رفع مشکلات اقتصادی پرستاران را در جلوگیری از مهاجرت آنها به خارج از کشور موثر خواند و اضافه کرد: در همین راستا مجلس به عنوان قانونگذار آمادگی بررسی موضوع مهاجرت پرستاران، تصویب قوانین موثر برای جلوگیری از مهاجرت آنان و رفع مشکلات اقتصادی این قشر را دارد.

یوسفی، موضوع عدم نیازسنجی در ارائه رشته‌های دانشگاهی را در کمبود پرستار موثر دانست و یادآور شد: اگر چه پرستاران باید بر حسب نیاز کشور تربیت شوند ولی به نظر می رسد عمده عامل کمبود پرستار عدم نیاز سنجی در ارائه رشته های دانشگاهی باشد بنابراین باید توجه بیشتری به این امر داشته و بر حسب نیاز کشور اقدام به جذب دانشجو در رشته های دانشگاهی کرد./ذاکر

:
:
:
آخرین اخبار