تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در کمیسیون انرژی بررسی می شود
پس از کنترل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی، کمیسیون انرژی کمیته ای را به این منطقه اعزام خواهد کرد و از نظرات کارشناسی بهره مند خواهیم شد و دلایل و عواملی که موجب بروز این حادثه شده اند را به ریز بررسی و تحقیق خواهیم کرد
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: این کمیسیون به صورت کامل موضوع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر را مورد بررسی قرار داده و گزارشی به مردم ارائه می دهد.

فریدون حسنوند اظهار کرد: روز چهارشنبه در اولین ساعات حادثه  آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر به صورت مستمر با وزیر نفت در تماس بوده و وضعیت بحرانی منطقه را به اطلاع وی رسانده ایم و اعزام امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش سوزی به محل و سایر مخازن را خواستار شدیم.

وی افزود: از استانداری خوزستان درخواست شد تا با ورود به این حادثه، نسبت به اعزام نیروهای مورد نیاز و همچنین با نیروی انتظامی در راستای حفظ آرامش منطقه در مقابل اتفاقات احتمالی اقدام کنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس بیان کرد: ما به طور لحظه ای گزارش عملکرد افراد فعال در این حادثه را از وزیر نفت دریافت و با نهادهای امنیتی منطقه در تماس بوده ایم. همچنین نماینده مردم ماهشهر و بندر امام به عنوان نماینده کمیسیون انرژی در این منطقه حاضر بود و تمام اتفاقات را رصد می کرد.  

حسنوند بیان کرد: ما به وزیر نفت پیشنهاد داده تا برای کنترل و محار حریق به مدیریتی واحد و مجرب نیاز است تا از امکانات ملی، منطقه ای و محلی بیشتری بهره مند شویم که این پیشنهاد کمیسیون مورد قبول قرار گرفت و عملیاتی شد.

وی ادامه داد: در همین راستا تجهیزات مورد نیاز بیشتری  تامین و وزیر نفت در منطقه حضور پیدا کردند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: پس از کنترل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی، کمیسیون انرژی کمیته ای را به این منطقه اعزام خواهد کرد و از نظرات کارشناسی بهره مند خواهیم شد و دلایل و عواملی که موجب بروز این حادثه شده اند را به ریز بررسی و تحقیق خواهیم کرد.

حسنوند عنوان کرد: همچنین مسئولان و دست اندرکاران این پتروشیمی را به مجلس دعوت خواهیم کرد و نظرات آنها را خواهیم گرفت. حتما نگاهی به موضوع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در تمام مجتمع هایی که مورد تهدید چنین اتفاقاتی هستند را خواهیم داشت.  

وی بیان کرد: بنابر ظرفیت مجتمع ها، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها نیازمندی ایمنی، آتش نشانی، نیروی انسانی، تجهیزات و بودجه های لازم باید مورد نظر قرار بگیرند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نهایتا گزارش جامع و پیشنهاداتی از طریق کمیسیون به استحضار مردم و همچنین مسئولان ذی ربط رسانده خواهد شد.

حسنوند با بیان اینکه ما نیروی اجرایی نیستیم بلکه نیروی نظارتی هستیم، گفت: اگر اقدامات دیگری نیز در این راستا باید صورت بگیرد کمیسیون خود را مسئول دفاع از حقوق مردم می داند تا در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته شود.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریم
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
خدا رحم کرد خود آتش خاموش شد وگرنه اگه به جای دیگه سرایت پیدا میکرد . . . .
:
:
:
آخرین اخبار