تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۶۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد مسیر اختصاصی برای حمل محصولات صادراتی پتروشیمی در منطقه ویژه بندر امام (ره)
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و به منظور تسهیل در بارگیری تولیدات صنایع داخلی، ضمن تعیین مسیر اختصاصی برای تردد کامیون‌های حامل محصولات کانتینری پتروشیمی، روند بارگیری این نوع محصولات در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) بهبود یافت
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و به منظور تسهیل در بارگیری تولیدات صنایع داخلی، ضمن تعیین مسیر اختصاصی برای تردد کامیون‌های حامل محصولات کانتینری پتروشیمی، روند بارگیری این نوع محصولات در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) بهبود یافت.

ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور بهینه‌سازی فرآیند انتقال کالاهای صادراتی صنایع پتروشیمی به درون منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و با همکاری اداره کل گمرک بندر امام خمینی(ره)، مسیر اختصاصی جدیدی در ضلع شرقی این مجتمع بزرگ بندری تعیین شد.

وی با اشاره به ورود بیش از 300 کامیون حامل کالاهای تولیدات صنایع پتروشیمی از این مسیر اختصاصی افزود: در پی این اقدام، روند تردد این نوع کالاها سیری افزایشی یافته و زمینه مناسبی برای تسهیل در ورود کامیون‌های پر و خروج کامیون‌های خالی فراهم شده است.

گرایلو، کاهش ترافیک در دیگر مبادی ورودی و خروجی و در نتیجه کاهش معطلی کامیون‌ها، افزایش رضایتمندی صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقل محصولات پتروشیمی را از مزیت‌های این اقدام مبتکرانه برشمرد.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ همجواری با صنایع بزرگ پتروشیمی، یکی از کانون‌های مهم بارگیری محصولات پتروشیمی در کشور است و طی سه ماهه نخست امسال بیش از 10 هزار TEU محصولات پتروشیمی بارگیری و از این مجتمع بندری به از خارج کشور منتقل شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار