تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۲۶۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک عضو کمیسیون کشاورزی:
چرا دولت بودجه ریزگردها را از لایحه بودجه 95 حذف کرد؟
وقتی بودجه‌ای نیست و سازمان محیط زیست درگیر بودجه عادی خودش است و نمی‌تواند حقوق کارمندانش را پرداخت کند، چطور این سازمان را برای حل معضل ریزگردها مامور می‌کنند؟ از دولت سوال می‌کنم وقتی به سازمان محیط‌ زیست بودجه نداده اید چرا سفارش می‌کنید این مساله را حل کند؟
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از حذف بودجه مقابله با ریزگردها در لایحه بودجه سال 95 انتقاد کرد.

عباس پاپی‌زاده با اشاره به مشکلاتی که ریزگردها برای کشور به وجود آورده، عنوان کرد:‌ چند سال است که می‌گوییم ریزگردها یک تهدید ملی است. زمانی که خوزستان درگیر این مساله بود،‌ اعلام کردیم این روند رو به افزایش است و درست است که کانون‌های بزرگ ریزگرد در خوزستان شکل گرفته،‌ اما در آینده اثرات آن در سایر استان‌ها هم دیده می‌شود.

او ادامه داد: موضوع ریزگرد دیگر یک موضوع محلی نیست که بگوییم چون در خوزستان است به بقیه مسئولین ربطی ندارد. مسئولین دارند آرام‌آرام به این نتیجه می‌رسند که دیر جنبیدند، کوتاهی کردند و زمان را از دست دادند. الان هم هزینه هنگفت ملی روی دست کشور گذاشته شده و 22 استان درگیرند؛ ریزگردها تا تهران رسیده؛ به خصوص این‌که تهران یک شهر آلاینده هم هست و ریزگردها ذرات معلق را به خود جذب می‌کنند، وارد ریه‌ افراد شده و باعث اثرات نامطلوبِ تساعدی می‌شوند.

نماینده مردم دزفول تاکید کرد: این یک موضوع ملی است؛ هر چند که وقت رفته و زمان از دست رفته اما انتظار می‌رود دولت ورود پیدا کند و هرچه زودتر اعتبار بگذارد. دولت باید بگوید برای حل این مشکل چقدر اعتبار گذاشته و چرا بودجه ریزگردها در سال 95 را حذف کرده؟ چرا دولت بودجه‌ای را که مجلس دو سال پی‌درپی به لایحه بودجه اضافه می‌کرد، محقق نمی‌کرد؟ متاسفانه در این سه سال مصوبه را اجرا نمی‌کرد و سال 95 هم بودجه را حذف کرد.

پاپی‌زاده ادامه داد:‌ وقتی بودجه‌ای نیست و سازمان محیط زیست درگیر بودجه عادی خودش است و نمی‌تواند حقوق کارمندانش را پرداخت کند، چطور این سازمان را برای حل معضل ریزگردها مامور می‌کنند؟ از دولت سوال می‌کنم وقتی به سازمان محیط‌ زیست بودجه نداده اید چرا سفارش می‌کنید این مساله را حل کند؟ با کدام پول حل کند. این‌ها تناقضاتی است وجود دارد و جوابی هم برایش نیست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار