تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۵۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:
جلوگیری از بی سوادی نیازمند تصمیمات خاص
در حوزه آموزش نیز باید پیشگیری را بر درمان ترجیح دهیم؛ برای کاهش بی سوادی و افزایش امنیت اجتماعی استان باید تصمیمات خاصی گرفته شود
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که در استان بر اساس خوداظهاری بالغ بر 600 هزار بی سواد وجود دارد، گفت: در حوزه آموزش نیز باید پیشگیری را بر درمان ترجیح دهیم؛ برای کاهش بی سوادی و افزایش امنیت اجتماعی استان باید تصمیمات خاصی گرفته شود.

اردشیر شجاعی در خصوص لزوم اجباری بودن پیش دبستانی در استان اظهار کرد: در خوزستان از 40 منطقه آموزش و پرورش، در 27 منطقه دانش آموزان دو زبانه وجود دارد که درصد قابل توجهی از آنان هنگام ورود به مدرسه با زبان معیار کشور اصلا آشنا نیستند؛ همچنین دانش آموزانی نیز به دلیل زندگی در مناطق عشایری یا شرایط فیزیکی زندگی آن ها آمادگی لازم برای ورود به پایه اول ابتدایی را ندارند.

وی ادامه داد: بسیاری از این دانش آموزان دچار مشکل تکرار پایه می شوند که این مسأله موجب می شود به لحاظ ذهنی این تصور برای اولیاء و دانش آموز به وجود آید که توانایی رفتن به پایه های بالاتر را ندارند و در نتیجه این دانش آموزان ممکن است از چرخه تعلیم و تربیت خارج شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که در استان بر اساس خوداظهاری بالغ بر 600 هزار بی سواد وجود دارد، گفت: در حوزه آموزش نیز باید پیشگیری را بر درمان ترجیح دهیم. برای کاهش بی سوادی و افزایش امنیت اجتماعی استان باید تصمیمات خاصی گرفته شود چراکه این یک واقعیت است که هر چه آمار بی سوادی بالاتر باشد سطح امنیت اجتماعی بیشتر در معرض تهدید قرار می گیرد.

شجاعی با تأکید بر این که هیچ نوآموزی به دلیل فقر مالی از کلاس های پیش دبستانی محروم نمی شود، عنوان کرد: به دنبال تأمین منابع مالی برای کمک به دانش آموزان نیازمند هستیم. بخشی از این هزینه ها از طریق اولیاء خیر یا جشن گلریزان پیش دبستانی تأمین خواهد شد. البته امیدواریم همه دست اندرکاران و مدیران ارشد استان در تأمین این هزینه ها در راستای اهداف بلند برای استان گام بردارند زیرا این طرح می تواند از تداوم بی سوادی و بزهکاری های اجتماعی در استان جلوگیری کند.

وی در خصوص اختصاص ردیف بودجه ویژه 50 میلیاردی در مجلس برای پیش دبستانی، اظهار کرد: هنوز چیزی به ما اعلام نشده است اما اگر این مبلغ در ردیف بودجه سال 95 قرار بگیرد، مطمئناً خوزستان سهم خود را خواهد داشت. خوزستان جزو استان هایی است که به پیش دبستانی توجه خاص و ویژه ای دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص رایگان نبودن دوره پیش دبستانی مانند سایر مقاطع تحصیلی در کشور، گفت: دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی در آموزش و پررورش است که در کشور ما قدمتی بالغ بر 90 سال دارد اما طبق مصوبه شورای عالی طول مدت تحصیل در ایران 12 سال اعلام شده است، به همین دلیل دانش آموزان باید هزینه ای را پرداخت کنند اما این که مجلس ردیف بودجه ای را تعیین کرده، نشان از عزم جدی دولت برای توسعه این دوره است و احتمال رایگان شدن آن در آینده نیز وجود دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار