تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم زاده خبر داد:
تلاش تعدادی از نمایندگان برای تدوین طرح یک فوریتی برای الزام دولت جهت رفع معضل ریزگردها
نماینده مردم دهلران در مجلس از تلاش تعدادی از نمایندگان برای تدوین طرح یک فوریتی به منظور الزام دولت جهت رفع معضل ریزگردها خبر داد
نماینده مردم دهلران در مجلس از تلاش تعدادی از نمایندگان برای تدوین طرح یک فوریتی به منظور الزام دولت جهت رفع معضل ریزگردها خبر داد.

شادمهر کاظم‌زاده با بیان اینکه وضعیت ریزگردها در استان ایلام مشکلاتی را برای مردم این استان پدید آورده است، افزود: متاسفانه این معضل باعث شده مشکلات در استان ایلام دوچندان شود و عملا کاری در جهت رفع این موضوع از سوی مسئولان متولی صورت نگرفته و تمام تلاش ها بیشتر در حد اظهارنظر بوده است.

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایلام از معضلاتی همچون اشتغال و مشکلات بسیار رنج می‌برد که این محرومیت‌ها اغلب به این استان تحمیل شده است زیرا از ثروت و منابع طبیعی که در استان وجود دارد بهره برداری درستی نشده درحالی که ایلام دومین استان برخوردار از منابع نفت و گاز است.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره معضل ریزگردها، تصریح کرد: بخشی از این معضلات با خارج از کشور مرتبط است اما علت برخی از این ریزگردها داخل است؛ در این زمینه حداقل انتظار مردم آن است که از لحاظ بهداشتی ماسک استانداردی توزیع شود یا اقداماتی انجام شود که بخشی از این مسایل تقلیل یابد.

وی با یادآوری اظهارات رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه کانون های گردوغبار در کشور عراق بوده و به همین جهت به دلیل وجود داعش نمی توان اقدام موثری برای رفع این ریزگردها کرد، افزود: بدون شک داعش منشا بسیاری از معضلات اجتماعی است و اگر جلوی آن گرفته نشود تبعات این معضلات در سال های بعد دوچندان خواهد شد.

کاظم زاده تاکید کرد: اگر برای مدیریت پدیده ریزگردها هزینه نشده و تعاملی بین دولت ها و کشورهای منطقه صورت نگیرد این معضل همچنان پابرجا خواهد ماند اما نباید از این نکته غافل شد که ما قبل از شکل گیری داعش هم آلودگی هوایی را در کشور شاهد بودیم اما اقدامی برای رفع این معضل نمی‌شد.

نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس دهم، با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان به دنبال تهیه طرحی یک فوریتی برای الزم دولت به رفع معضل ریزگردها در کشور هستند، تاکید کرد: نمایندگان استان های درگیر با ریزگردها، درحال تدوین طرحی هستند تا دولت را وادار به رفع آلودگی هوا کنند لذا تاکنون این طرح نیز به امضای چند تن از نمایندگان رسیده تا هرچه سریعتر در صحن مجلس بررسی شود.

نماینده مردم دهلران و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این طرح قرار است ردیف بودجه ای برای رفع معضل ریزگردها در نظر گرفته شود تا از طریق این اعتبارات بتوان معضل ریزگردها که منشا داخلی دارد را رفع کرد.
:
:
:
آخرین اخبار