تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران:
آتش‌سوزی 60 میلیون دلار به پتروشیمی بوعلی خسارت زد
آتش سوزی هفته گذشته در واحد پتروشیمی بوعلی ماهشهر 60 میلیون دلار خسارت به بخشهای مختلف و تاسیسات آن وارد کرد
آتش‌سوزی 60 میلیون دلار به پتروشیمی بوعلی خسارت زدمدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: آتش سوزی هفته گذشته در واحد پتروشیمی بوعلی ماهشهر 60 میلیون دلار خسارت به بخشهای مختلف و تاسیسات آن وارد کرد.

حیدر بهمنی شنبه شب با حضور در گفت وگوی زنده ویژه خبری شبکه خوزستان افزود: در همان لحظه وقوع حادثه که مطلع شدم در صحنه حضور یافتم و سپس با حضور وزیر نفت به منطقه جلسه فنی با وی برگزار کردیم.

وی افزود:این حادثه اگر به دقت پیگیری و مدیریت نمی شد ممکن بود به یک فاجعه تاسفبار و غم انگیز تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: با توجه به داشتن تجربیاتی در این زمینه راهکارهائی را به تیم مدیریت بحران ارائه کردم که بسیاری از این پیشنهادات اجرائی شد.

بهمنی بیان کرد: حضور وزیر نفت در جمع امداد رسانان این حادثه قوت قلبی برای همه بود و انگیزه کار را برای همه چند برابر کرده بود.

وی گفت: گر چه این واحد پتروشیمی مربوط به بخش خصوصی است و وزارت نفت تنها خوراک آن را تامین می کند ولی عزم مدیران ارشد نظام و نیز تلاشهای مدیریت استان برای مهار آتش در این واحد پتروشیمی ستودنی بود.

وی گفت: برای این منظور مجموعه ای از آتش نشانان همه مناطق نفت خیز جنوب بسیج شدند و با همت و همدلی موفق شدند این آتش سوزی را مهار کنند.

وی گفت: در این واحد پتروشیمی تعدادی مخازن تحت فشار ال پی جی کروی وجود داشت که مایع زیادی در آنها جمع شده بود و اگر آتش سوزی به این مخازن سرایت می کرد منفجر می شدند و این امر فاجعه به وجود می آورد به همین دلیل با تدابیر اندیشیده شده محتوی این مخازن به سرعت خالی و از نفوذ آتش سوزی به حریم این مخازن جلوگیری شد.

بهمنی در خصوص علت این حادثه گفت: در جریان تعمیر یک پمپ این حادثه رخ داد که آتش سوزی بلا فاصله به برج سرایت کرد و از برج به مخزن کشیده شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه صنایع نفت و گاز کشور ما مقام چهارم تولیدو مقام دوم گاز دنیا را دارد ایجاد این اتفافات و حوادث نظیر آن عادی و اجتناب ناپذیر است.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران خسارات وارده به این شرکت را حدود 60 میلیون دلار عنوان کرد و گفت : خوشحالیم که این حادثه منجر به کشته شدن کسی نشد.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران درباره این که تاسیسات چه زمانی مجددا وارد مدار می شوند توضیح داد با همتی که در همکاران پتروشیمی می بینم حداکثر تا یک ماه آینده این واحد مجددا راه اندازی می شود.

وی گفت: کشور های حاشیه خلیج فارس و عربستان روی این حادثه بسیار مانور دادند ولی وقتی مشاهده کردند که در کمتر از دو تا سه روز همه چیز تمام شد باورشان نشد.

او در ادامه گفت: این حادثه تجربیات زیادی برای ما به همراه داشت به طوریکه معلوم شد در بخش HSE یا سیستم ایمنی ضعفهائی وجود دارد که باید به سرعت این ضعفها برطرف شود و باید به مدرن ترین امکانات در این زمینه مجهز شویم.

وی در پایان با تشکر از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند گفت: تلاش های وزیر نفت، استاندار ، فرماندار ماهشهر و همه همکاران در مناطق نفت خیز، کارکنان پتروشیمی، همکاران بخش HSE ستودنی بود.

واحد پتروشیمی بوعلی ماهشهر روز چهارشنبه گذشته دچار حریق شد که با تلاش شبانه روزی امدادرسانان پس از دو روز خاموش شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار