تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۶۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضعف‌ها و موفقیت‌های وزنه‌برداری خوزستان از زبان رییس هیات
رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان با بیان این‌که درب این هیات همیشه به روی تمام دلسوزان این رشته باز بوده است، به تشریح عملکرد هیات خوزستان در دو سال اخیر پرداخت
رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان با بیان این‌که درب این هیات همیشه به روی تمام دلسوزان این رشته باز بوده است، به تشریح عملکرد هیات خوزستان در دو سال اخیر پرداخت.

سیدعلیرضا قریشی در خصوص وضعیت وزنه‌برداری استان در سال‌های اخیر، اظهار کرد: در ابتدا می‌خواهم از ضعف‌های وزنه‌برداری خوزستان بگویم، چرا که اگر بخواهم مستقیما در خصوص عملکرد صحبت کنم، ممکن است افراد دچار تردید شده که من فقط قصد نمایش نیمه پر لیوان را داشته و قصد فرافکنی دارم؛ ضعف و چالش ممکن است در تمام هیات‌های ورزشی وجود داشته باشد پس هیات وزنه‌برداری استان نیز ضعف و مشکلات خاص خود را دارد که از زمان تصدی من در این هیات تمام تلاش کادر اجرایی‌مان، کاهش ضعف‌های موجود بوده است.

وی افزود: تاکنون هم با تلاش‌های صورت گرفته، موفقیت‌هایی حاصل شده ولی کافی نیست و خودم هم راضی نیستم. در واقع به عنوان متولی هیات، خودم نقادی هستم که آمار و ارقام سال‌های گذشته را با دو سال قبل که مسوولیت هیات را عهده دار شدم نسبت به هم سنجیده و در ترازوی قیاس می گذارم تا مردم عزیز استان در خصوص عملکرد هیات قضاوت کنند.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان با اشاره به برخی از مشکلات و ضعف‌ها و همچنین موفقیت‌های این هیات، گفت: با کمبود تعداد وزنه‌بردار مواجه هستیم که البته هم‌اکنون در تلاش هستیم تا آمار ورزشکاران سازمان یافته را افزایش دهیم. زمانی که من متولی این هیات شدم، آمار ورزشکاران مان حدود ۴۰۰ وزنه بردار بود ولی این آمار اکنون به ۵۰۵ نفر رسیده است. در جلسه هدف‌گذاری که در سال جاری برگزار شد نیز قرار شد که این تعداد به حدود 1000 نفر برسد تا از میان این ورزشکاران تعدادی قهرمان، در اوزان مختلف ساخته شود.

وی ادامه داد: مشکلات سخت‌افزاری هم فراوان است که در این دو سال، با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان، کمی صفحه، هالتر و میله آموزشی خریداری و به شهرستان‌ها تزریق کردیم؛ هرچند که اصلا کافی نیست و هم‌اکنون نیز در تلاش برای خریدن سخت‌افزار هستیم. در طول دو سال مدیریتم در هیات استان، وزنه‌برداری شهرستان‌های اندیکا و بندرامام نیز راه‌اندازی شد و اگر مشکلات سخت افزاری حل شود، به دنبال فعال کردن وزنه‌برداری شهرستان‌های خرمشهر و بندرماهشهر هم هستیم.

قریشی بیان‌کرد: تعداد نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی در این دو سال، به دلیل فعالیت گسترده مربیان استان، پیشکسوتان، باشگاه‌های نفت اهواز، ملی حفاری، نفت مسجدسلیمان، نفت امیدیه، نفت آبادان و سایر هیات‌های شهرستانی افزایش داشته است، ولی کافی نیست. در سال ۹۴ تعداد ۱۵ نفر در رده های سنی مختلف به اردوی تیم ملی دعوت شدند، البته برخی‌ها خط خوردند ولی در این میان سیدایوب موسوی توانست نایب قهرمانی آسیا و نشان برنز جام بین‌المللی فجر را به دست آورد. همچنین علیرضا دهقان به مدال نقره جوانان جهان دست پیدا کرد.

 وی گفت: با توجه به این‌که در سال های ۹۱ و ۹۲ هیچ مقامی حاصل نشده بود، بنابراین در سال 94 در بخش مدال آوری نسبت به این سال‌ها، وزنه‌برداری خوزستان رشد داشته است. همچنین اخیرا آقای فراز رامهرمزی، دبیر هیات استان به عنوان مربی تیم ملی جوانان، در گرجستان به همراه تیم ملی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان افزود: آقای محمدرضا کاظمی‌نژاد نیز به عنوان دبیر شورای عالی فنی فدراسیون انتخاب شد که این موارد از افتخارات وزنه‌برداری خوزستان هستند و برای این استان امتیاز خوبی محسوب می‌شوند. بر این اساس می‌توان گفت در سال‌های گذشته هرگز این تعداد وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی راه پیدا نکرده بودند و استان خوزستان این چنین کرسی‌های کلیدی در فدراسیون نداشته است ولی باز هم فعالیت را باید افزایش دهیم چرا که موارد گفته شده، مطلوب وزنه‌برداری خوزستان نیست.

وی عنوان‌کرد: در ۲۰ سال گذشته، استان خوزستان مسابقات کشوری برگزار نکرده بود ولی در دو سال گذشته با همت و مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان استان، استانداری خوزستان و تمامی ارگان‌های ذیربط مانند نفت مسجدسلیمان، نفت اهواز، دانشگاه آزاد شوشتر، فرمانداری‌های شهرستان‌های مسجدسلیمان و شوشتر، شهرداری‌های شهرستان‌های شوشتر و مسجدسلیمان و کمک خیرین و به دستور مستقیم مدیرکل ورزش و جوانان استان و استانداری خوزستان، سه مسابقه کشوری را با کمترین هزینه برگزار کردیم.

قریشی بیان کرد: این مسابقات به رشد ورزش وزنه‌برداری و بالا بردن کمیت و کیفیت وزنه برداران خوزستانی کمک شایانی داشت که حاصل آن، افزایش تعداد وزنه برداران و بالا رفتن رکوردهای آن‌ها بود. همچنین سبب شد این رشته به بهترین شکل بین رجال سیاسی، مذهبی و نظامی استان معرفی شود و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز از امتیاز این میزبانی‌ها بهرمند شد.
 
وی گفت: در این دو سال، برگزاری تعداد مسابقات استانی را هم افزایش دادیم، به صورتی که مسابقات نونهالان، سه لیگ نوجوانان، سه لیگ جوانان و یک مسابقه بزرگسالان به انجام رسید تا موتور وزنه‌برداری خوزستان روشن گردد و اندکی رو به جلو حرکت کند.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان عنوان کرد: در این مدت صدا و سیما و رسانه‌های نوشتاری تمام فعالیت‌های این ورزش را پوشش دادند که این عامل نیز کمک ارزنده‌ای به رشد نسبی این ورزش داشت، به صورتی که مسابقه قهرمانی بزرگسالان ایران در شوشتر تحت عنوان یادواره شهدای مدافع حرم، پخش زنده گردید که به نوبه خود بی‌سابقه بود.

وی افزود: در این دو سال، ده‌ها روز اردوی استانی با کیفیت برای تمام رده‌های سنی برگزار کردیم که بیشتر آن‌ها بدون هزینه برگزار شدند که این اردوها به افزایش رکورد ‌رداران استان و به علاقه‌مندی نونهالان به این رشته ورزشی، کمک بزرگی کرد.

قریشی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های دانش افزایی مربیگری و داوری در استان خوزستان از دیگر استان‌های کشور بیشتر بود که این عامل نیز در پیشبرد علم مربیان استان تاثیر بسزایی داشت.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هرگز جلسه مجمع عمومی هیات در استان برگزار نشده بود ولی در این دو سال، جلسه مجمع را برگزار کردیم. اعضای مجمع استان حدود ۱۸ نفر هستند ولی در مجمع ۲۰ اسفندماه سال ۹۴، حاضرین در جلسه ۳۸ نفر بودند و تمامی عزیزان و بزرگان که در این رشته، دستی بر آتش داشتند در این جلسه حاضر شدند و عملکرد مالی و فنی هیات را بررسی و نقادی کردند و همه نیز عملکرد دو سال گذشته هیات را تایید کردند.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان گفت: زمانی که من هیات استان را تحویل گرفتم، فضای سالن وزنه‌برداری استان را با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان که خود او نیز از مفاخر وزنه‌برداری ایران است، دو برابر کردیم و سرویس بهداشتی مناسب نیز برای آن ساخته شد. همچنین تمام ساختار داخلی دفاتر اداری هیات استان را ارتقا و بهینه‌سازی نمودیم. وسایلی مانند میز یا صندلی‌های عوامل اجرایی مسابقات، صندلی‌های تماشاگران، درب‌های ورودی سالن و سیستم تهویه مناسب که همگی از مشکلات این سالن این هیات به شمار می‌رفتند، خریداری و تعویض شدند و باید بگویم این موارد با کمترین هزینه و بیشتر هم با کمک خیرین صورت گرفت. این در حالی است که هیات استان قبل از آن، حتی نسبت به داشتن وسایل اولیه و ضروری مشکل داشت که خدا را شکر امروز این مشکل کاملا برطرف شده است.

وی بیان کرد: از تمام بزرگان و صاحب نظران وزنه برداری خوزستان نیز در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کردیم، به صورتی که در خصوص مسائل کلان هیات، با تصمیم اعضا ۱۷ نفره مجمع استان کار می‌شد.

قریشی گفت: در سال گذشته تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان استان همه مقام کسب کردند و علی‌رغم ضعف‌های موجود، با تلاش شبانه روزی همه عزیزان که من کمترین سهم را داشتم، در این دو سال هیات وزنه برداری خوزستان، مقام اول کشور را در بین سایر هیات های وزنه برداری کشور از سوی فدراسیون وزنه‌برداری به دست آوررد. همچنین از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان به عنوان هیات ورزشی برتر انتخاب شدیم.

وی بیان کرد: در این مدت همدلی و اتحاد بین بزرگان و همچنین باشگاه‌های نفت و ملی حفاری ایجاد شد، به صورتی که در سال ۹۴ بیش از 90 درصد وزنه برداران استان، طرف قرارداد این تیم‌های بومی بودند و همین نیز عامل رشد وزنه برداری خوزستان شد در حالی که در گذشته به این صورت نبود.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان گفت: در این مدت، درب هیات وزنه‌برداری خوزستان همیشه به روی تمام دلسوزان این رشته باز بوده است و با افتخار نیز دست کمک به سوی تمام عزیزان جهت رشد و ارتقا این ورزش دراز می‌کنم.

وی در پایان عنوان کرد: نقادی و انتقاد، کار کارشناسی و علم به روز را می‌طلبد تا با مقایسه آمار و ارقام گذشته با وضعیت حال، راهکارهای مناسب برای خروج از وضعیت بحرانی ارائه شود. به هرحال اگر خدای ناکرده نقد با ادبیات تند و رنگ و بوی تهمت و افترا در رسانه‌ها و یا گروه‌های مجازی صورت بگیرد، نه تنها تاثیری در رشد ورزش ندارد، بلکه فضای آرام ورزش را هم ملتهب می‌کند. در هر صورت هیات‌های ورزشی زیر نظر مستقیم اداره کل ورزش و جوانان استان و همچنین فدراسیون‌های مربوط هستند و مرتبا عملکرد آن‌ها توسط تیم‌های سنجش و ارزشیابی، بررسی می‌شود و مورد نظارت قرار می‌گیرد و این دو نهاد نیز ذیصلاح هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار