تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه بندرامام خمینی(ره) :
حق آلایندگی پتروشیمی باید به منطقه پرداخت شود
امام جمعه بندرامام خمینی با بیان اینکه حق آلایندگی پتروشیمی باید به منطقه پرداخت شود گفت: مدیران پروازی برای بندر امام خطرساز هستند
امام جمعه بندرامام خمینی با بیان اینکه حق آلایندگی پتروشیمی باید به منطقه پرداخت شود گفت: مدیران پروازی برای بندر امام خطرساز هستند.

حجت‌الاسلام محمد تابش با اشاره به مهار آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا اظهار داشت: وزیر نفت باید در قبال حادثه در بندرماهشهر به مجلس و مردم پاسخگو باشد.

وی با بیان این سوال که چرا باید مردم منطقه ما اینقدر مظلوم باشندو به آنها اهمیت داده نشود؟ عنوان کرد: متاسفانه بعد از گذشت 18 سال از تاسیس کارخانجات و زمینه سازی برای منطقه ویژه پتروشیمی، سیستم امنیتی بازدارنده هنوز پیش‌بینی نشده است.

امام جمعه بندر امام اضافه کرد: در این مجتمع تجهیزات یا قدیمی است یا به روز نیست یا اگر هم به روز شده پاسخگو نیست، مثلا دکل 200 متری با شیلنگ 100 متری خاموش می‌شود، این واقعیت‌ها واقعا شرم آور است و نشان از بی مدیریتی دارد.

حجت‌الاسلام محمد تابش خطاب به مسئولان پتروشیمی گفت: چرا برای دستگاه‌های با این حساسیت بالا تجهیزات بازدارنده ندارید؟ چرا باید التماس کنید؟ اگر در همان موقع آن سازمان و نهادی که شما درخواست یاری داشتید خودش دچار بحران شد، آن وقت شما چه خواهید کرد؟! آیا 300 هزار نفری که در اینجا زندگی می‌کنند باید جانشان در خطر باشد؟

وی با اشاره به این مطلب که کارخانه‌ای که میلیاردها درآمد دارد حاضر نیست تجهیزات آتش نشانی به روز تهیه کند، عنوان کرد: کارخانه فقط برای سود هیئت مدیره نیست باید با حفظ منافع ملی و حفظ محیط زیست باشد نه اینکه منافع ملی و محیط زیست فدای هیئت مدیره کارخانه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی ابراز کرد: متاسفانه شاهد عدم حضور مدیران پروازی از روز چهارشنبه تا شنبه که در واقع زنگ تفریحشان است هستیم، یک نفر را کشیک می‌گذارند اگر نبود هم برایشان مهم نیست، مدیر منطقه،مدیران ارشد  و مدیرعامل‌ها می‌روند، منطقه و این همه پتروشیمی دست چه کسی است؟ خدا می‌داند، آقای وزیر، آقای رئیس مجلس، آقای استاندار منطقه ویژه دست چه کسی سپرده شد؟

وی اظهار کرد: ما به مدیران بومی در منطقه احتیاج داریم ما مدعی نیستیم که تمام مدیران باید بومی باشند زیرا این منطقی نیست، مدیران مومن غیر بومی فراوان هستند اما مدیریت پروازی بی‌دلیل، برای منطقه ما خطرساز است، ما مردم منطقه به مدیران پروازی اعتراض به عدم حضور مدیران ارشد در هنگام بحران، معترض هستیم چون با جان ما بازی می‌کنند!

حجت‌الاسلام تابش تاکید کرد: مجلس و کمیسیون انرژی مجلس باید به مشکلات ما رسیدگی کنند نمایندگان خوزستانی در کمیسیون انرژی این مشکل را برای اولین و آخرین بار حل کنند.

وی با تاکید بر این نکته که این همه بی توجهی دولت و وزارت نفت به این منطقه و جان مردم جایز نیست، خاطرنشان کرد: ما مردم خوزستان از مجمع نمایندگان خوزستان درخواست داریم اگر بیدار نیستند از خواب بیدار شوند زیرا با این بی توجهی ممکن بود جان هزاران نفر به مخاطره بیفتند و این بحران را غیر قابل جبران کنند، در این حادثه مردم بندرامام، ماهشهر و جراحی واقعا نگران بودند که کجا بروند چه کاری انجام بدهند!

امام جمعه بندرامام خمینی با تاکید بر این نکته که از نماینده انتظار داریم فریاد مظلومیت و بی کسی ما را به مسئولان کشوری برساند، گفت: زمان پرداخت مصوبه حق آلایندگی شرکت‌ها صدای آه و ناله شان بلند می‌شود که چرا باید حق آلایندگی پرداخت کنیم، باید در جواب آنها گفت این کار به علت همین خطراتی است که برای ما ایجاد کرده‌اید، به دلیل همین آلودگی و مشکلاتی که ایجاد می کنید می‌بایست صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام تابش خاطرنشان کرد: حق آلایندگی باید عملیاتی شود اگر مصوب نشده است نیز باید مصوب و بعد از آن نیز اجرایی شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار