تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۲۶۷۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شایسته‌سالاری در وزارت نفت به رفیق‌سالاری تبدیل شده است؛
نماینده مردم ایذه: مسؤولان ناتوان یک استعفا به مردم بدهکارند
سوختن مخازن پتروشیمی و خاموش شدن در خود جای عزاداری دارد نه جشن گرفتن و با وجود اتفاقات بد و عدم مدیریت، مسؤولان ناتوان یک استعفا به مردم بدهکارند
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سوختن مخازن پتروشیمی و خاموش شدن در خود جای عزاداری دارد نه جشن گرفتن و با وجود اتفاقات بد و عدم مدیریت، مسؤولان ناتوان یک استعفا به مردم بدهکارند.

نماینده مردم ایذه: مسؤولان ناتوان یک استعفا به مردم بدهکارند

هدایت‌الله خادمی امروز با اشاره به حادثه اخیر در پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر اظهار کرد: تا زمانی که گروه بازی در قسمت‌های کشوری این نهاد وجود داشته باشد و مدیران کوچک سر کار آورده شوند وضعیت موجود در صنعت نفت و پتروشیمی کشور همین خواهد بود.

وی با اشاره به کنار گذاشته شدن بسیاری از مدیران ارشد و توانمند صنعت نفت کشور افزود: با این نوع مدیریت موجود حادثه به‌وجود آمده در پتروشیمی بوعلی سینا بسیار دور از انتظار و عجیب به نظر نمی‌رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر می‌بینیم که اتفاقات همانند پتروشیمی بوعلی سینا هر روز در کشور رخ نمی‌دهد تنها لطف خداوند است ادامه داد: تا در این صنعت و وزارت مدیریت قابلی وجود نداشته باشد و به سمت تخصص محوری، دانش محوری و شایسته سالاری حرکت نکنیم اتفاق خاصی در صنعت و مدیریت رخ نخواهد داد.

خادمی با بیان اینکه ما امروز تنها شاهد گروه بازی هستیم و می‌بینیم که یک گروه تمام امکانات و داشته‌ها را در بین خود تقسیم می‌کنند خاطرنشان کرد: این افراد کاری ندارند که توانایی انجام برخی کار‌ها در مدیران انتخابی وجود دارد یا خیر و شاخص انتخاب مدیران برای آنها رفاقت و روابط دوستانه است.

*در وزارت نفت شایسته سالاری وجود ندارد

وی با بیان اینکه در وزارت نفت کاری با صلاحیت فرد و شایسته سالاری وجود ندارد و روابط حرف اصلی را می‌زند تصریح کرد: این افراد با در دست گرفتن یک وزارتخانه فکر می‌کنند در یک نبرد فاتح شده‌اند و با این فتح خود آن را به دست آورده‌اند و با حالت دشمنی با آن محل برخورد می‌کنند.

خادمی با تاکید بر اینکه این پست‌ها و وزارت‌ها متعلق به مردمی است که به مسئولان آن اعتماد کرده‌اند گفت: فاتحان ظالم با نخبه کشی و از بین بردن ارزش‌ها افراد کوچک و ناتوان را در راس امور بزرگ قرار می‌دهند و برخی وزارت خانه‌ها هم به این رویه روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئولان وزارت نفت برای ساختن و توسعه نیامده‌اند و توجهی به بالا بردن راندمان کار ندارند عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای بهینه استفاده کردن از تمام منابع انسانی، ابزاری و امکانات است ولی متاسفانه در بین برخی از مسئولان این رویه وجود ندارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در تصور وزارت نفت بهینه‌سازی یعنی اینکه گذاشته شود مخازن پتروشیمی بوعلی در خود بسوزند تا با تمام شدن مواد سوختی تنها آهن‌های سوخته از آن به‌جای بماند.

*مسئولان یک استعفا به مردم بدهکارند

خادمی با اشاره به اینکه سوختن مخازن پتروشیمی و خاموش شدن در خود جای عزاداری دارد نه جشن گرفتن گفت: این اتفاقات اگر در کشورهای دیگر رخ دهد بسیاری از مسئولان آن باید استعفا داده و از کار کنار روند.

وی با بیان اینکه مسئولان یک استعفا به مردم بدهکارند گفت: تا زمانی که در کشور در زیر مجموعه یک مسئول مدیران ناکارآمد وجود داشته باشد و برای کم کاری‌های خود استعفا ندهند وضعیت ما به همین‌گونه باقی خواهد ماند.

خادمی افزود: اگر به آن شرایطی رسیدیم که بالا‌ترین رده هر سازمان یا هر دولتی با به‌وجود آمدن فیش‌های حقوقی نجومی و یا فساد مالی استعفا داد، باید به شکوفایی و پیشرفت کشور امیدوار بود.

*بی‌توجهی‌ها روحیه رشادت و ایثار را در وزارت نفت از بین برد

وی به حادثه سال گذشته در پتروشیمی مارون ماهشهر و حرکت فداکارانه شهرام محمدی اشاره کرد و گفت: شهرام محمدی سال گذشته با زدن خود به دل آتش یک روحیه ایثار و فداکاری را به‌وجود آورد ولی مسئولان وزارت نفت با بی‌توجهی‌های خود این روحیه را از بین بردند.

خادمی با بیان اینکه مسئولان نفتی با بی‌توجهی خود در حال کشتن روحیه ایثار، شهامت و وطن‌دوستی هستند اظهار کرد: این افراد در حال ساختن یک فرهنگ جدید هستند و با توجه به اینکه فرهنگ نفت داشتن روحیه ایثار و شهامت بود به وسیله این بی‌تدبیری‌ها به نابودی رفت.

وی با اشاره به اینکه این مسئولان علاوه بر اینکه در حال نابود کردن صنعت کشور هستند که در آینده عواقب آن را خواهیم دید، از نظر فرهنگی هم در حال وارد کردن ضربه هستند تصریح کرد: این‌گونه اداره کردن‌‌ رها کردن و از بین بردم منابع مالی مردمی است که اکثرا بیکار هستند.

* ناشایسته‌سالاری در حال ترویج یافتن است

خادمی ادامه داد: متاسفانه ناشایسته سالاری در حال رخ دادن است و بسیاری از داشته‌ها در حال از دست رفتن است که امیدوارم تغییراتی ایجاد شود و دولت‌ها و مسئولان برای خدمت به مردم حرکت کنند و اگر به ناتوانی رسیدند هم برای محبوبیت خود و هم اینکه مسئولان بعدی درس خدمت‌گذار بودن بگیرند از کار خود کناره‌گیری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه اگر بخواهیم توسعه پیدا کنیم باید مراحل مختلف تحول را پشت سر بگذاریم خاطرنشان کرد: اگر دولت‌های ناتوان به صورت دسته جمعی استعفا دهند دولت‌های بعد به فکر خدمت‌رسانی خواهند بود و باید مطمئن بود که در مسیر توسعه قرار خواهیم گرفت.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
2
4
سلام وخسته نباشی...مهندس جان اعتراف میکنم که درانتخابم اشتباه کردم.شما به تمام معنا لیاقت وشجاعت وتوانایی وکالت قوم همیشه سرافراز بختیاری رو دارین.تبریک به همتبارانم.
کریم
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
1
5
دمش گرم . با غیرت
باید مسئولین رو به چالش بکشید
باید کار کنن . تنبلی دیگه بسه
تعجب المله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
7
1
جناب خادمی این نوع ادبیات تند و سراسر انتقاد و نکوهش دیگران را انتخاب کردید تا یک قهرمان شوید؟ من اصولگرا هستم اما از کسانی که خود را اصولگرا می دانند و فقط دیگران را سرزنش می کنند متعجبم. شما چنان از مرحوم محمدی قهرمان سازی می کنید آیا تصور می کنید ایشان(که روحشان شاد باشد) از مبالغه شما دلشادند؟ بس کنید لاف را.
میثم خرمپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
1
2
با تشکر از سردار اشتغال بابت اینکه حرف دل مردم را میزند
دیر آمدی ای بهار سرمت زودت ندهیم دامن از دست
:
:
:
آخرین اخبار