تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۷۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر حی بر:
دستگاه سونوگرافی داپلر رنگی در بیمارستان گلستان اهواز راه اندازی شد
رئیس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز از راه‌اندازی یک دستگاه سونوگرافی داپلر رنگی، ویژه اعمال جراحی کلیه در اتاق عمل بیمارستان گلستان اهواز خبر داد
خوزنیوز: رئیس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز از راه‌اندازی یک دستگاه سونوگرافی داپلر رنگی، ویژه اعمال جراحی کلیه در اتاق عمل بیمارستان گلستان اهواز خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر حبیب حی‌بر اظهار کرد: تا پیش از بهره‌گیری از این دستگاه، پزشکان مجبور بودند برای تشخیص بهتر، از تصویربرداری تحت اشعه ایکس استفاده کنند که در نتیجه آن بیمار و پزشک با قرار گرفتن در معرض پرتوهای یونیزان، با خطر مواجه بودند.

وی افزود: دستگاه سونوگرافی داپلر رنگی قادر است تصاویر با کیفیت و مطلوبی را در حین انجام لوله گذاری، سنگ‌ شکنی و جراحی‌های کلیه به پزشکان ارائه کند و به طور کلی وجود این دستگاه تشخیص همراه با درمان با سرعت بالا و ریسک کمتر (به دلیل جلوگیری از بالا رفتن سم خون بیمار) را به ارمغان می‌آورد.

حی‌بر ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد راه‌اندازی این دستگاه ارتقاء سطح سلامت بیماران و بهبود کیفیت اعمال جراحی کلیه است. تا پیش از نصب و راه‌اندازی این دستگاه، مدت زمان انجام این‌گونه اعمال جراحی، بدون امکان راهنمایی و مسیریابی، طولانی‌تر بود و مشکلات غیرقابل پیش‌بینی را حین جراحی هم برای پزشکان و هم بیماران به دنبال داشت.

رئیس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز اظهار کرد: مزیت دیگر این دستگاه، به دلیل مجهز بودن به پرینتر و سه پروب مخصوص، ارتقاء کیفیت آموزش خواهد بود که به ویژه برای دستیاران، یک فرصت آموزشی مناسب است.
:
:
:
آخرین اخبار