تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۲۶۸۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس خانه کارگر خوزستان:
جامعه کارگری تک رقمی شدن نرخ تورم را قبول ندارد
رییس خانه کارگر خوزستان با بیان این‌که آمار ارائه شده در خصوص کاهش و تک رقمی شدن نرخ تورم با واقعیات همخوانی ندارد، گفت: جامعه کارگری تک رقمی شدن نرخ تورم را قبول ندارد
رییس خانه کارگر خوزستان با بیان این‌که آمار ارائه شده در خصوص کاهش و تک رقمی شدن نرخ تورم با واقعیات همخوانی ندارد، گفت: جامعه کارگری تک رقمی شدن نرخ تورم را قبول ندارد.

آقایار حسینی اظهار کرد: آماری که در خصوص تک رقمی شدن نرخ تورم ارائه می‌شود، واقعی نیست و زمانی می‌توان از تک رقمی شدن نرخ تورم سخن گفت که آثار آن در جامعه قابل مشاهده باشد و افزایش قدرت خرید در بین مردم به صورت ملموس احساس شود.

وی افزود: آیا با وجود افزایش قیمت‌ها در چند ماه اخیر در سال جاری و رکود حاکم در کشور می‌توان گفت که نرخ تورم تک رقمی شده است و این موضوعات با یکدیگر همخوانی ندارند.

حسینی تصریح کرد: در گذشته نیز آماری در خصوص کاهش نرخ تورم و بیکاری عنوان می‌شد اما آثار واقعی کاهش این نرخ‌ها در جامعه مشاهده نمی‌شد و آمارهایی که در این زمینه ارائه می‌شود با واقعیات جامعه همخوانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته افزایش 22 تا 23 درصدی برخی اقلام در شبکه خبر زیرنویس شد، بنابراین کاهش و تک رقمی شدن نرخ تورم هنوز به صورت ملموس مشاهده نشده و حتی در زندگی کارگران حداقل آثاری دیده نشده است.

رییس خانه کارگر خوزستان اظهار کرد: قدرت خرید قشر مظلوم و مستضعف کارگران روز به روز کاهش می‌یابد و سالانه سفره کارگران کوچک‌تر می‌شود و این‌ها همه بیانگر این است که کماکان تورم در جامعه وجود دارد.

حسینی بیان کرد: البته تورم فعلی شاید به صورت آن گسیختگی در دولت قبل نباشد و شیب آن مانند شیب تورم در دولت دهم نباشد اما تک رقمی شدن نرخ تورم به این سرعت نیز امکان‌پذیر نیست و به تبع آثار آن در زندگی جامعه و کارگران قابل مشاهده نیست.

وی عنوان کرد: دولت باید در جهت افزایش قدرت خرید کارگران به وعده‌های خود در زمان روی‌ کار آمدن و انتخابات ریاست جمهوری عمل کند. معتقدیم که وعده‌های دولت در زمان انتخابات هنوز تحقق نیافته است. رئیس جمهور وعده بهبود زندگی کارگران را داده بود اما این وعده محقق نشد و جامعه کارگری کماکان با مشکلات معیشتی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند.

حسینی بیان کرد: انتظار می‌رود که دولت بن‌های غیر نقدی را برای کارگران نیازمند مجددا تعریف و ارائه کند و دستمزد را مطابق با هزینه‌های زندگی افزایش دهد. شکافی میان نرخ تورم و افزایش دستمزد کارگران وجود دارد و این شکاف و فاصله جبران و پر نشده است. اکنون خط فقر بین یک میلیون و 700 تا دو میلیون و 700 هزار تعریف شده در حالی که حداقل حقوق یک کارگر 800 هزار تومان است و این کارگران در فقر مطلق زندگی می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار