تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی خوزستان:
خوزستان گردوغباری است/ گرمای طاقت‌فرسا بالای 50 درجه در راه است
در حال حاضر پدیده گرد و غبار اکثر شهرهای استان خوزستان را فرا گرفته و پیش‌بینی می‌شود این روند تا فردا ادامه داشته باشد
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی خوزستان گفت: در حال حاضر پدیده گرد و غبار اکثر شهرهای استان خوزستان را فرا گرفته و پیش‌بینی می‌شود این روند تا فردا ادامه داشته باشد.

بهرام جنتی امروز اظهار کرد: تغییرات قابل ملاحظه فشار هوای سطح زمین که از عصر روز گذشته شروع شده سبب وزش باد نسبتا شدید با انتظار برخاستن گردوغبار برای مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان خواهد شد.

وی افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی چشمه‌های تولید گرد و خاک در عراق شکل گرفته و این پدیده به استان خوزستان نفوذ کرده است.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: این موضوع سبب برخاستن گردوغبار و انتشار آن در بخش‌هایی از استان خوزستان به ویژه مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی خوزستان در خصوص وضعت جوی استان تا پایان هفته نیز گفت: در اواخر هفته روند افزایش دما را در استان خوزستان در پیش خواهیم داشت به طوری که دمای بیشینه برخی از شهرستان‌های استان به حدود 50درجه سانتی گراد یا بیشتر خواهد رسید.

جنتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهت باد شمال غربی است و حداکثر سرعت باد به 45 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شبانه روزگذشته شوش با 48 درجه و ایذه با 22 و نیم درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان گزارش شدند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار