تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۶۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:
بخشی از مسکن مهر خوزستان روی زمین مانده است
از قراردادهای ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر، بیش از ۶۰ هزار واحد را در مراحل مختلف به متقاضیان تحویل داده و بخشی از کار نیز روی زمین مانده است
مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: از قراردادهای ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر، بیش از ۶۰ هزار واحد را در مراحل مختلف به متقاضیان تحویل داده و بخشی از کار نیز روی زمین مانده است.

محمد راستگو صبح امروز سه شنبه در بازدید استاندار خوزستان از پروژه دو هزار واحدی نفت اهواز اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هزار واحد قرارداد مسکن مهر خوزستان داریم و در کشور از نظر تعداد مسکن رتبه پنجم را داریم. همچنین مقام دوم کشور در سهمیه مسکن شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر به استان خوزستان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان از نظر مسکن مهر دولتی نیز متمایز با سایر استان هاست، افزود: استان خوزستان در حوزه مسکن خودمالکی یعنی اینکه افراد خودشان زمین و مسکن دارند و فقط تسهیلات را از ما می گیرند نیز بار سنگین تری را بر عهده دارد.

مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان تصریح کرد: از قراردادهای ۱۰۰ هزار واحد بیش از ۶۰ هزار واحد را در مراحل مختلف به متقاضیان تحویل داده ایم و بخشی از کار باقیمانده روی زمین مانده است.

راستگو با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن های باقی مانده نیز حدودا بیش از ۷۵ درصد است، گفت: مشکلات در بحث قیمت ها و حامل های انرژی منجر به افت محسوسی را در روند کاری ایجاد کرد.

وی بیان کرد: از نظر میزان پروژه های باقی مانده نیز در استان شرایط ویژه ای داریم و باید مشکلات موجود در این زمینه را حل کنیم.

راستگو اضافه کرد: یک بخشی از پروژه های متقاضی پای کار هم داریم که امیدوارم تمام شود، در واقع مشکلاتی را در بحث خدمات زیربنایی و روبنایی داریم.

ایجاد خدمات روبنایی و زیربنایی

مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان ادامه داد: با توجه به دولتی بودن زمین ها باید خدمات روبنایی و زیربنایی برای آنها ایجاد شود تا جمعیت به این نوع از مسکن روی بیاورند. به عنوان نمونه مثلا با راه اندازی کلانتری برای تامین امنیت و یا راه اندازی مدارس از مجله نیازهای اساسی هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵ مدرسه در پروژه های مسکن مهر هنوز به اتمام نرسیده اند و با توجه به اینکه چنین پروژه هایی به شهر متصل هستند باید مسئله خانه بهداشت و امثالهم را حل کرد.

مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: در زمینه خدمات زیربنایی مثل آب، برق و گاز با وجود اینکه عملکردهای بسیار مناسبی داشتند ولی باز هم کم و کاستی هایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: یک بخش از کارهای ما که روی زمین مانده پروژه های فاقد متقاضی هستند که برای بهبود این بخش پیشنهاداتی را به هیئت دولت ارائه دادیم. از ۳۱ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر در خوزستان نزدیک به ۱۵ هزار مورد آن با توجه به شرایط حمایتی قابلیت تحویل را دارند.

راستگو اضافه کرد: پروژه های فاقد متقاضی چهار شهر را برداشتیم و اعلام عمومی هم شده است. قطعا اگر این موضوعات خدمات زیربنایی، فضای سبز و آسفالت را داشته باشیم به طور خودکار متقاضی نیز خواهیم داشت.

وی بیان کرد: انتظار داریم که حداقل ها را برای آنها برآورده کنیم و در این زمان کم اصلا انتظار شق القمر نداریم ولی برخی از موارد ربطی به اعتبار ندارد و با تعامل بین دستگاهی حل می شوند. در نهایت امیدوارم با تعریف وظایف دستگاه های مختلف و انجام هماهنگی بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

احمد سیاحی معاون استاندار خوزستان نیز در واکنش به این توضیحات گفت: تا زمانی که وزارت راه و شهرسازی خودش تمام کارهای پروژه مسکن مهر را انجام ندهد به هیچوجه به نتیجه نمی رسیم و این پروژه تمام نمی شود. البته باید مشوق ها و تسهیلات ویژه ای را برای پیشرفت پروژه اختصاص دهیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار