تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۷۰۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هویت عامل حمله تروریستی نیس فاش شد
منابع امنیتی فرانسه هویت و سوابق عامل حمله تروریستی نیس را اعلام کردند.
هویت عامل حمله تروریستی نیس فاش شد
 
منابع امنیتی فرانسه هویت عامل حمله تروریستی نیس را اعلام کرد. وی محمد سلمان الحویج بوهلال، متولد تونس است. وی با اینکه سابقه ارتکاب جرایمی چون دزدی و خشونت دارد اما در فهرست مظنونین امنیتی نبود. مسئولان امنیتی فرانسه همچنان سرگرم تحقیقات درباره این عملیات تروریستی هستند که 84 کشته و 100 زخمی بر جای گذاشته است.

رسانه های فرانسوی از جمله روزنامه "لوپاریزین" به نقل از بازرسان اعلام کردند که وسایل شخصی که در کامیون مهاجم کشف شده است نشان می دهند که راننده کامیون یک تونسی تبار 31 ساله از شهر "مساکن" در استان سوسه در شرق تونس بوده است. وی ساکن شهر نیس بوده و از چهار سال پیش به شهر خود در تونس بازنگشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این روزنامه، فرد مهاجم که در حین حمله به ضرب گلوله کشته شد سابقه جرایمی چون خشونت مسلحانه را داشته است، با این حال توسط دستگاه امنیتی فرانسه شناسایی نشده و در فهرست مضنونین نبود.

منابع دیگر گفتند که وی مسلح بوده و قبل از کشته شدن به طرف پلیس تیراندازی کرده است. همچنین کامیون مهاجم – که چند روز قبل در جنوب شرق فرانسه کرایه شده است - حامل مقداری مواد منفجره بود.
برخی منابع دیگر هم افزودند که مهاجم تابعیت فرانسوی نداشته بلکه یک اقامت ده ساله داشته است.

منابع رسانه ای در پاریس گفتند از آنجا که این مهاجم فقط اقامت داشته است می تواند اندکی از بار فشارهای موجود بر فرانسوی های عرب تبار بردارد و زبان راستگرایان افراطی این کشور را - که همواره دولت را متهم به پذیرش بی حساب خارجی ها می کنند - اندکی کوتاه کند.

تصاویر اولیه ای که خبرگزاری ها از این حمله منتشر کردند، مرد جوانی را در حال رانندگی کامیون بزرگی نشان می دهد. همچنین صحنه هایی از تعقیب وی توسط پلیس را در خیابان های نیس، قبل از کشته شدنش نشان می دهند. اکنون پلیس در حال تحقیق درباره این مسأله است که آیا این جوان همدستانی داشته یا به تنهایی دست به این عملیات زده است.

فرد مهاجم در نیمه شب پنج شنبه با یک کامیون وارد خیابان "پرومناد دیزانگلیه"، قطب گردشگری در شهر نیس واقع در جنوب فرانسه، شد و به تجمع مردم در مراسم جشن ملی فرانسه حمله کرد. وی با این حمله حداقل 84 نفر را به قتل رساند و حدود 100 نفر را مجروح کرد که حال 18 نفر از آنها وخیم گزارش شده است./ پایتخت
:
:
:
آخرین اخبار