تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۱۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیر خلاص به صنعت توریسم ترکیه
صنعت پر رونق گردشگری ترکیه این روزها اصلا حال و روز خوبی ندارد و هر روز خبر تکان دهنده ای از شهرهای مختلف آن به گوش می رسد که مسیر گردشگران این کشور را عوض می کند.

صنعت پر رونق ترکیه که توانسته بود با فراهم کردن زیرساخت های لازم و تبلیغات گسترده حسابی بازارش را داغ کند و شمار زیادی از گردشگران را به خاک خودش بکشاند این روزها درگیر به خاک و خون کشیده شدن مردم و بعضا توریست های از همه جا بی خبر خودش شده است.

صنعت توریست در ترکیه در سالهای اخیر انقدر پیشرفت کرد که گاهی مسئولان این کشور درآمد های نجومی را از این صنعت کشورشان رسانه ای می کردند، گاهی به گفته کارشناسان این حوزه، درآمد ترکیه از جذب توریست از درآمد نفت خیلی از کشورهای منطقه فراتر رفته بود.

اما این روزها خورشید از طرف دیگر طلوع می کند، ترکیه دیگر نه شهرهای آرامی برای ریلکس کردن دارد و نه ساحل آرام و آفتاب سوزان، این روزها هوای سیاست ترکیه بدجوری ابری شده و شهرهای پر طرفدار گردشگری این کشور بوی خون می دهد.

ترکیه در تاریکی سیاست های اخیرش فرو می رود و پایه های درآمد های اصلی این کشور از جمله توریست، حمل و نقل و تولیدش در سایه سنگین این ناامنی ها ترسیده اند.

آنچه مسلم است اولین مولفه برای توسعه و ثبات در صنعت توریست امنیت است، امنیتی که این روزها در ترکیه تقریبا وجود ندارد، حتی برای نخست وزیر و کابینه حاکم ترکیه.

مردم مغرور منطقه اینبار حسابی درگیر ناامنی داخلی و خارجی شده اند، روزی گروهکهای مخالف داخلی و روزی دیگر گروهک های تروریستی منطقه خواب را از چشمان معصوم کودکانی که نه از سیاست چیزی متوجه می شوند و نه از تفکرات رهبران خود می رباید.

ترکیه امروز بزرگترین صنعت خود را در خطر می بیند، صنعتی که قطعا تبعات زمین خوردن آن به صنایع دیگر و در کل به اقتصاد مریض این روزهای ترکیه شوک بدی وارد می کند و درآمد سرانه مردم خوشحال این کشور از تحولات اقتصادی چند سال اخیرشان را به شدت کاهش خواهد داد.

پیش از این کارشناسان عنوان می کردند ترکيه سالانه حدود 25 ميليارد دلار از محل صنعت گردشگري درآمد دارد و دولت اين کشور همچنين قصد دارد اين رقم را به 50 ميليارد دلار در سال 2023 برساند. کارشناسان همچنین پيش‌بيني مي‌کردند ترکيه در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگري جهان، ميزبان 50 ميليون گردشگر باشد. اما خواب خوش مسئولان گردشگری این کشور اینبار به بدترین شکل ممکن در حال تعبیر است.

بر اساس این گزارش تمام پروازهای ایران به ترکیه لغو شد و وزارت خارجه هم از گردشگران ایرانی حاضر در این کشور خواست تا از محل اقامت خود بیرون نیایند تا اوضاع کودتا آرامتر شود. اوضاعی که اگر هم آرام شود با توجه به شرایط داخلی و منطقه برای این کشور حداقل فعلا موقتی خواهد بود./دانشجو


:
:
:
آخرین اخبار