تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۱۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان روی 50 درجه می‌ماند
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه گرمای هوای استان در هفته جاری و ارائه هشدارهایی در این زمینه به ستاد بحران خوزستان خبر داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه گرمای هوای استان در هفته جاری و ارائه هشدارهایی در این زمینه به ستاد بحران خوزستان خبر داد.

کوروش بهادری با اشاره به روند افزایش دمای استان در هفته گذشته اظهار کرد: الگوی تابستانه همچنان در استان حاکم است و تا اواسط هفته جاری این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این احتمال بیشتر وجود دارد که دمای هوای خوزستان در این هفته به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد برسد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در روز گذشته(جمعه) بیشتر مراکز شهرستان‌های استان دمای بالای 50 درجه را تجربه کردند؛ دیروز دمای هوا در اهواز، شوش، امیدیه، آغاجاری، رامهرمز و گتوند به 50 درجه سانتی‌گراد رسید.

بهادری با بیان این‌که هشدارهایی در خصوص افزایش دمای هوا در خوزستان به ستاد بحران استان ارایه شده است، تصریح کرد: این موارد از سوی ستاد بحران استان به مجموعه بهداشت و درمان و همچنین اورژانس اعلام شده و در حال حاضر اورژانس و بیمارستان‌های استان جهت مقابله با گرمازدگی افراد آماده هستند.

وی با اشاره به احتمال بروز گرد و خاک در هفته جاری، اظهار کرد: با توجه به وزش باد در کشور عراق این احتمال وجود دارد که امروز و فردا در برخی نقاط استان شاهد گرد و خاک باشیم ولی شدت آن زیاد نخواهد بود و مانع فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نخواهد شد. احتمالا میزان دید بر اثر این گرد و خاک به سه کیلومتر برسد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با 50.02 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 24 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شدند. همچنین تغییرات دمای امروز اهواز بین 50 و 32 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار