تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:
پیگیری حوادث صنایع در کارگروه ویژه سوخت
در حال حاضر کارگروه ویژه سوخت که زیرمجموعه مدیریت بحران استان است، این حوادث در صنایع را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وقوع چند فقره آتش‌سوزی در مدت اخیر در جنگل‌ها و همچنین صنایع استان گفت: در حال حاضر کارگروه ویژه سوخت که زیرمجموعه مدیریت بحران استان است، این حوادث در صنایع را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد.

هاشم بالدی با اشاره به وقوع چند فقره آتش‌سوزی در استان در مدت اخیر اظهار کرد: 20 هکتار از جنگل‌های باغملک روز پنج‌شنبه هفته گذشته دچار آتش‌سوزی شد که با همکاری نیروهای بومی، فرمانداری و دیگر دستگاه‌ها این آتش خاموش شد.

وی افزود: همچنین در روز چهارشنبه هفته گذشته در انبار گروه ملی فولاد ایران انفجاری رخ داد که سه مصدوم بر جای گذاشت که حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده بود. مدتی پیش نیز بر اثر آتش‌سوزی در شرکت نفت‌ و گاز مارون یک نفر جان خود را از دست داد. علاوه بر این حوادث‌، آتش‌سوزی مخزن مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر را نیز داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها گفت: در خصوص مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها تمهیداتی در نظر گرفته شده و متولی این امر نیز یگان حفاظت منابع طبیعی است.

بالدی ادامه داد: از محل اعتبارات مدیرت بحران، بودجه‌ای جهت اطفای حریق جنگل‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که طبق آن در صورت بروز آتش در جنگل‌ها، عملیات اطفاء با همکاری وزارت دفاع، سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان مدیریت بحران انجام می‌شود که اکنون این دستورالعمل در استان خوزستان در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در خصوص آتش‌سوزی در صنایع نیز باید در نظر گرفت که با توجه به ماهیت صنایع، دستورالعمل‌های خاصی در خصوص این قبیل اتفاقات وجود دارد و باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. این اتفاقات و آتش‌سوزی‌ها معمولا بر اثر قصوری که انجام می‌شود، رخ می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: در حال حاضر کارگروه ویژه سوخت که زیرمجموعه مدیریت بحران استان است، این حوادث در صنایع را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد.

بالدی در خصوص علت آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر نیز گفت: هنوز علت اصلی بروز این آتش‌سوزی مشخص نشده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار