تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۷۲۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل سمن‌های زیستی خوزستان:
۲۰هزار فرصت شغلی در صورت انتقال آب کارون ۳ به دشت‌های ایذه و باغملک ایجاد می‌شود
با اجرای طرح انتقال آب کارون ۳ به دشت‌های ایذه وباغملک بیش از ۲۰ هزار نفر شغل و همچنین بیش از هزار میلیارد درآمد سالیانه بوجود می‌آید
مدیرعامل سمن‌های زیستی خوزستان گفت: با اجرای طرح انتقال آب کارون ۳ به دشت‌های ایذه وباغملک بیش از ۲۰ هزار نفر شغل و همچنین بیش از هزار میلیارد درآمد سالیانه بوجود می‌آید.

هژیر کیانی اظهار داشت: انتقال آب کارون 3 به دشت‌های ایذه و باغملک بیش از 20 هزار نفرشغل ایجاد می‌شود و همچنین هزار میلیارد درآمد پایدار سالیانه در بر دارد.

وی بیان کرد: با و جود شرایط فعلی و شکننده محیط زیست کشور هر طرح جدیدی می‌تواند بدون انجام مطالعات و ارزیابی‌های زیست محیطی پیامدهای جبران ناپذیری در پی داشته باشدوهیچ شکی درآن وجود ندارد، امابرای برون رفت از شرایط فعلی شهرستان‌های ایذه و باغملک با توجه به استعداد‌های بالقوه این شهرستان‌ها و منابع موجود راهی جز انتقال آب وجود ندارد.

مدیر عامل سمن‌های زیستی خوزستان با اشاره به تبخیر سالیانه آب سد کارون3 وهدر رفتن منابع زیرزمینی عنوان کرد: هدر رفتن منابع آبی از سطح دریاچه سد کارون سه، چند میلیارد متر مکعب است، که به شکل تبخیر سالیانه بیش از 10 برابرآب آشامیدنی این شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به اقتصاد بیمار و بیکاری در شهرستان‌های ایذه و باغملک افزود: لزوم این شهرستان‌ها با وجود زمین‌های حاصلخیز در تامین آب است، که اگر برای هر هکتار زمین کشاورزی یک نفر نیروی انسانی به کار گرفته شود و تنها با زیر کشت رفتن بیش از20 هزار هکتار از اراضی این شهرستان‌ها که در مجموع 50 هزار هکتار به زیر کشت برود، قطعامسئله بیکاری جوانان تحصیل کرده به شکل قابل توجهی حل خواهد شد.

کیانی تصریح کرد: اگر بخواهیم انتقال آب را در دستور کار قرار دهیم، با شیوه‌های سنتی بهره‌برداری از منابع تنها این نعمت را هدر داده‌ایم واین مهم نیازمند بازنگری در اصلاح شیوه‌های الگوی کشت و آبیاری است.

وی به بارش باران‌های الهی در شهرستان‌های ایذه وباغملک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان‌های ایذه و باغملک دارای میزان بارش مناسبی است، در واقع برای کشت‌های رایج با چند نوبت آبیاری تکمیلی می‌توان بر تناژ محصول اضافه کرد.

دبیر انجمن دوستداران محیط زیست خوزستان عنوان کرد: با توجه به اینکه توسعهٔ کشاورزی می‌تواند به رونق عمومی و افزایش سرآنه درآمد مردم تاثیر بسزایی داشته باشد توصیه ما اجرای این طرح در منطقه با رعایت ضوابط محیط زیستی است و حتی معتقدیم که منابع طبیعی و محیط زیست که تحت تاثیر بیکاری و اقتصاد بیمار این منطقه مورد بهره برداری بی‌رویه قرار گرفتند، نیز فرصت احیا پیدا می‌کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار