تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شریعتی:مشکل موادمخدر با ارایه آمار کشفیات حل نمی‌شود
هنوز اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر و گستره اهمیت آن برای ما درک نشده و به همین جهت است که برخی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شورا به جلسات این شورا به عنوان جلسه درجه 2 و 3 نگاه می‌کند / عدم حضور برخی از مسئولان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر توجیه‌پذیر نیست
استاندار خوزستان گفت: در مطالعات آسیب‌های اجتماعی که در سطح کشور انجام شده، راهکارهایی نیز ارایه شده است؛ ضمن آن‌که راهکارهای کشوری مدنظر قرار می‌گیرد، باید به راهکارهای استانی نیز توجه شود و این راهکارها با مرحله‌بندی اجرایی شوند.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امروز (27 تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هنوز اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر و گستره اهمیت آن برای ما درک نشده و به همین جهت است که برخی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شورا به جلسات این شورا به عنوان جلسه درجه 2 و 3 نگاه می‌کند.

وی افزود: مطالعات گسترده‌ای در خصوص آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور انجام شده و نتایج این مطالعات به خدمت مقام معظم رهبری نیز ارسال شده است. رهبر انقلاب نیز وقت گذاشتند و به این موضوع اهمیت داده‌اند و در جلسه با سران قوا نیز تاکید کرده‌اند که این امر باید جدی گرفته شده و پیگیری شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با وجود اراده‌ای که در سطح سران نظام وجود دارد ولی وضعیت جلسات ما این‌چنین است و خود را زیاد درگیر این مسایل نمی‌کنیم و جلسات به صورت سطحی برگزار می‌شود.

شریعتی ادامه داد: باید جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کارشناسی‌تر شود و از جامعه‌شناسان و روانشناسانی که در این زمینه مطالعات و تدریس انجام داده‌اند و همچنین افراد صاحب‌نظر در استان درخواست شود که در کمیته‌های این شورا حضور داشته باشند تا شورا به راهکارهای مورد نیاز برسد.

وی عنوان کرد: در مطالعات آسیب‌های اجتماعی که در سطح کشور انجام شده، راهکارهایی نیز ارایه شده است؛ ضمن آن‌که راهکارهای کشوری مدنظر قرار می‌گیرد، باید به راهکارهای استانی نیز توجه شود و این راهکارها با مرحله‌بندی اجرایی شوند.

استاندار خوزستان با بیان این‌که مشکل مواد مخدر با ارایه آمار کشفیات حل نمی‌شود، گفت: باید اهمیت موضوع برای مسئولان استان خوزستان مشخص شود. اداره‌کل بهزیستی، اداره‌کل ورزش و جوانان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان می‌توانند در این خصوص نقش جدی ایفا کنند. باید تیمی علمی تشکیل شده و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با انجام مطالعات، تقویت شود.

شریعتی اظهار کرد: مصرانه از تمام دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بالاخص دستگاه‌هایی که می‌توانند در این خصوص تاثیرگذار باشند، درخواست می‌شود که درگیر موضوعات باشند و زمانی از وقت مدیریت خود را به این موضوع اختصاص دهند. باید مشخص شود که به طور مثال در آموزش و پرورش و یا دانشگاه‌های ما چه اقداماتی در خصوص جلوگیری از شیوع مواد مخدر انجام می‌شود و در این خصوص نیز باید گزارش‌های واقعی و ملموس ارایه شود.

استاندار خوزستان با انتقاد از عدم حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: در این جلسه با این میزان اهمیت و همچنین اهمیت آموزش و پرورش در مبارزه با مواد مخدر، باید مدیرکل آموزش و پرورش حضور داشته باشد. اکنون در بحث مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش بسیار درگیر است و دانش‌آموزان در خطر هستند ولی مشاهده می‌کنیم مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به خاطر یک جلسه ساده در تهران، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان حضور پیدا نمی‌کند.

شریعتی ادامه داد: عدم حضور برخی از مسئولان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر توجیه‌پذیر نیست. برخی از جلسات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و باید برای دستگاه‌ها در اولویت باشند.

وی ‌با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ‌سازی در خصوص مقابله با مواد مخدر اظهار کرد: در یک بازه زمانی، مصرف مواد مخدر از طریق تزریق بسیار رایج بود ولی با یک کار فرهنگی در سراسر کشور این موضوع کنترل شد. کارهای فرهنگی، اطلاع‌رسانی و آموزش در این خصوص موثر است. در برخی کشورهای اروپایی مصرف برخی مواد مخدر آزاد است ولی با این حال، آمار مصرف‌کنندگان در این کشورها بسیار کمتر از کشورهای دیگر است.

استاندار خوزستان گفت: طرح این موضوع از باب این نیست که این سیاست‌ها درست یا غلط است ولی مشخص می‌کند که آموزش و کار فرهنگی یکی از مهم‌ترین عوامل مبارزه با مواد مخدر است. کارهای فرهنگی و آموزشی را باید از سنین پایین و از آموزش و پرورش، آغاز کرد تا این فرهنگ در تمام افراد جامعه نهادینه شود و ضریب نفوذ مواد مخدر کاهش یابد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار