تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۷۲۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
880 میلیون ریال یارانه دارویی به بیماران خاص و سخت علاج آبادان و خرمشهر پرداخت شد
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از پرداخت 880 میلیون ریال یارانه دارویی به بیماران خاص و سخت علاج شهرستان های آبادان و خرمشهر طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از پرداخت 880 میلیون ریال یارانه دارویی به بیماران خاص و سخت علاج شهرستان های آبادان و خرمشهر طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

مرتضی جعفری یکشنبه افزود:این کمک ها به 105 بیمار آبادانی و 20 بیماری خرمشهری دارای بیماری خاص و صعب العلاج از طریق داروخانه بیماری های خاص پرداخت شد.

جعفری گفت:بیماران خاص و سخت علاج همچون بیماران ام -اس، هموفیلی، تالاسمی، سرطانی، پیوند و همچنین بیماران نیازمند که از نظر بضاعت مالی توان تهیه دارو ندارند، پس از تشکیل پرونده و تایید پزشکان معتمد دانشکده زیر پوشش قرار می گیرند.

وی از معرفی 231 بیمار به داروخانه و اعطای یارانه دارویی از سوی این معاونت خبر داد و گفت:طی سه ماه نخست سال جاری برای 65 بیمار خاص پرونده جدید تشکیل شده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چندین برابری را دارد.

*فعالیت 51 داروخانه در شهرهای جنوبی خوزستان

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از فعالیت 29 داروخانه در آبادان، دو داروخانه در اروندکنار، 11 داروخانه در خرمشهر، یک داروخانه در مینوشهر، هفت داروخانه در شادگان و یک داروخانه در شهر چوئبده خبر داد.

وی اظهار داشت:در آخرین جلسه کمیسیون ماده 20 داروخانه های این دانشکده، مجوز تاسیس یک باب داروخانه، ابطال مجوز دو باب داروخانه و تبدیل وضعیت خدمات دارویی یک داروخانه مورد تصویب قرار گرفت.

* محل احداث آزمایشگاه غذا و دارو تحویل دانشکده علوم پزشکی آبادان شد

جعفری همچنین با بیان تحویل ساختمان برای راه اندازی مجهزترین آزمایشگاه غذا و دارو در جنوب و جنوب غرب کشور در آبادان خبر داد و اظهار داشت:این ساختمان با 120 مترمربع زیربنا در دو طبقه همراه با زیرزمین در حال طراحی داخلی است.

وی افزود:15نیروی متخصص از طریق برگزاری آزمون برای شروع به کار آزمایشگاه غذا و دارو جذب شدند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار همچنین به خرید مجهزترین دستگاه های آزمایشگاهی با کمک سازمان منطقه آزاد اروند برای راه اندازی آزمایشگاه غذا و داروی آبادان خبر داد و داشت:با آغاز به کار این آزمایشگاه تا سه ماه آینده، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی وارد شده به محدوده منطقه آزاد اروند مورد بررسی قرار می گیرد و نگرانی تجار و بازرگانان از طولانی شدن زمان آزمایش محصولات وارداتی به منطقه برطرف می شود.

شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار