تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۳۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
کمیته‌ای ۶ نفره ‌مسئول رسیدگی به قراردادهای نفتی‌ تعیین ‌شدند
با توجه به حساسیت‌هایی که این روزها درباره قراردادهای IPC وجود داشته، بررسی و اصلاح این قرار دادها، مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در صورت نیاز، این اقدام صورت خواهد پذیرفت
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار دادهای نفتی جدید کشور، مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت نیاز مطابق قانون اصلاح خواهند شد.

فریدون حسنوند اظهار داشت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه دولت به اصلاح فیش‌های حقوقی کارکنان دولت، پیگیری‌های گسترده قانونی با همکاری وزارت نیرو و نفت در این زمینه آغاز و در صورت احراز تخلف از سوی کمیسیون انرژی و دستگاه‌های نظارتی با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با توجه به حساسیت‌هایی که این روزها درباره قراردادهای IPC وجود داشته، بررسی و اصلاح این قرار دادها، مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در صورت نیاز، این اقدام صورت خواهد پذیرفت.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این زمینه، یک کمیته شش نفره شامل سه حقوقدان و سه نیروی فنی به عنوان مسئول رسیدگی به قراردادهای نفتی، تعیین خواهند شد.

وی گفت: در این کمیته، تمام قرار دادهای نفتی در سه موضوع فنی، اقتصادی و حقوقی این قراردادها را مورد بازبینی و بررسی قانونی و حقوقی قرار خواهند گرفت و نتیجه آن به اطلاع مسئولین ذی صلاح و مردم خواهد رسید.

حسنوند بیان کرد: با تشکیل این کمیته و با پیگیری‌های صورت گرفته، قرار دادهای نفتی جدید کشور طبق شرح وظایف مقرر مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت نیاز مطابق قانون اصلاح خواهند شد.

وی افزود: هم چنین با پیگیری‌های صورت گرفته و با هدف توسعه اقتصادی جنوب و جنوب غرب کشور، احداث طرح بندر خشک در اندیمشک با توجه به نقش مهم و محوری این شهرستان در محورهای ارتباطی ریلی و جاده‌ای، مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اجرای این طرح بیش از 50 میلیون تن بار به ظرفیت حمل بار و ترانزیت و جا به جای کالا در کشور اضافه خواهد شد و زمینه صادرات انواع محصولات اقتصادی و مصرفی، بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی گفت: امید است با مساعدت مسئولان مربوط به اجرای این طرح و پیگیری‌های صورت گرفته از جانب مسئولان محلی، زمینه آغاز و اجرای طرح بندر خشک در اندیمشک به زودی عملیاتی شود.

حسنوند عنوان کرد: هم چنین احداث یک کلینیک تخصصی 10 تختخوابی کوچک در کوی لور اندیمشک با هدف توسعه خدمات حوزه بهداشت و سلامت در شهرستان، مورد توجه قرار گرفته که این طرح نیز به زودی در اندیمشک اجرا خواهد شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار