تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۳۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره سلامت آموزش‌و‌پرورش خوزستان عنوان کرد:
215 مدرسه در خوزستان نیازمند بازسازی آب‌سردکن
سال گذشته 215 مدرسه در استان نیاز به بازسازی آب‌سردکن‌ها داشتند که امیدواریم با اجرای پروژه مهر این رقم امسال به 100 مدرسه برسد
رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: مدارس فضاهایی خارج از شهرستان به حساب نمی‌آیند و هر خدماتی که از نظر آب آشامیدنی در شهرستان‌ها وجود داشته باشد در مدارس نیز وجود دارد، سال گذشته 215 مدرسه در استان نیاز به بازسازی آب‌سردکن‌ها داشتند که امیدواریم با اجرای پروژه مهر این رقم امسال به 100 مدرسه برسد.

امید مقیمی‌پور با بیان این‌که در حال حاضر نمی‌توان آمار دقیقی از نیاز مدارس به دستگاه‌های آب تصفیه یا آب‌سردکن‌ها ارائه کرد، اظهار کرد: سال تحصیلی به‌تازگی به اتمام رسیده است و اطلاعات ستاد پروژه مهر نیز هنوز به‌طور کامل جمع‌بندی نشده‌اند اما در اغلب مدارس استان به دلیل نیاز دستگاه‌های آب‌سردکن دستگاه‌های تصفیه آب نیز نصب شده است و مشکلات اغلب مربوط به پس از نصب این دستگاه‌ها است که این مسائل توسط مدیران مدارس مدیریت می‌شود.

وی افزود: به‌طور کلی آب مدارس از طریق آب لوله‌کشی یا مخزن آب و یا هر دو تأمین می‌شود؛ در مدارس روستایی اگر روستا فاقد لوله‌کشی باشد آب از طریق مخازن آب تأمین می‌شود که پیش از بازگشایی مدارس مواد لازم برای ضدعفونی و لایروبی در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا این کار را انجام دهند. اگر آب آشامیدنی مدرسه به‌صورت لوله‌کشی تأمین شود در صورتی که سازمان آب و فاضلاب میزان املاح موجود در آب را به حدی اعلام کند که نیاز به دستگاه تصفیه آب باشد این دستگاه در مدرسه موردنظر نصب خواهد شد.

رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان یادآور شد: سال گذشته حدود 215 مدرسه در استان نیاز به بازسازی آب‌سردکن داشتند که به دلیل استفاده طولانی فرسوده شده بودند؛ البته امسال این رقم بسیار کاهش می‌یابد و فکر می‌کنم به رقم 100 مدرسه برسد. حدود 60 آموزشگاه روستایی نیز فاقد لوله‌کشی آب آشامیدنی بودند که مخازن آب آشامیدنی در اختیار این مدارس قرار گرفت.

مقیمی‌پور در خصوص نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی مدارس در طول سال تحصیلی، گفت: در طول سال تحصیلی هم توسط کارشناسان سلامت آموزش‌و‌پرورش و هم کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی مدارس سرکشی می‌شوند و حتی از آب نمونه‌برداری می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار