تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون اجتماعی دبیرخانه کلانشهرهای کشور:
شهرداری تهران هفته فرهنگی سال‌جاری را به خوزستان اختصاص داد
رئیس کمیسیون اجتماعی دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور از برگزاری هفته فرهنگی خوزستان در آذرماه سال‌جاری در برج میلاد تهران خبر داد
رئیس کمیسیون اجتماعی دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور از برگزاری هفته فرهنگی خوزستان در آذرماه سال‌جاری در برج میلاد تهران خبر داد.

عصر امروز عادل مزاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات مهمانسرای استانداری خوزستان برگزار شد با بیان اینکه شهرداری تهران در سال‌جاری هفته فرهنگی را به استان خوزستان اختصاص داده است اظهار کرد: این نمایشگاه فرهنگی به منظور معرفی فرهنگ‌های مختلف در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تا کنون 10 هفته فرهنگی در استان تهران با موضوعات مختلف فرهنگی، تنوع اقوام، آداب و رسوم اقوام، معرفی جاذبه‌های فرهنگی و... برگزار شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی دبیرخانه کلانشهر‌ها و مراکز استان‌های کشور با اشاره به تمدن 6 هزار ساله استان خوزستان گفت: فرهنگ موجود در استان خوزستان با برخورداری از غنای خاص فرهنگی اولین فرهنگ و تاریخ و تمدن بشری در آن شکل گرفته است.

مزاری خاطرنشان کرد: استان خوزستان به لحاظ صنعت، کشاورزی، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، وقوع جنگ و دفاع مقدس رزمندگان اسلام از تمام نقاط کشور، برخورداری از منابع نفت و گاز، و ظرفیت‌های طبیعی ویژگی‌هایش بیش از سایر استان است و همین عامل سبب خاص بودن استان در هفته فرهنگی خواهند شد.

وی از فعالان فرهنگی و مسئولان امر فرهنگ در استان درخواست کرد: تمام تلاش خود را برای معرفی ظرفیت‌های استان از لحاظ سرمایه‌گذاری، فرهنگی، وگردشگری در هفته فرهنگی به کار بگیرند.

این عضو شورای سیاست‌گذاری هفته فرهنگی، اقتصادی استان خوزستان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی استان تابلویی از استان را می‌تواند برای شهروندان تهرانی و تمام کسانی که برنامه‌های فرهنگی را دنبال می‌کنند ارائه دهد بیان کرد: برگزاری هفته فرهنگی در شرایطی اجرا می‌شود که فضای رسانه‌ای خوبی برای انعکاس رویداد هفته فرهنگی وجود دارد.

مزاری تشریح کرد: در هفته فرهنگی 14کار گروه در زمینه محیط زیست، تبلیغات، نمایشگاه، علمی، دفاع مقدس، اقوام، سازمان‌های مردم نهاد، سرمایه‌گذاری، گردشگری، ورزش جوانان، و... تعیین شده است.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد فرهنگ غنی و تاریخ گذشته برای هویت بخشی به نسل جدید به آنها معرفی و عناصر فرهنگی آن نهادینه شود.

مزاری در پایان ابراز امیدواری کرد: در هفته فرهنگ استان خوزستان با زبان و ادبیات فرهنگی بتوان نقاط قوت و ضعف استان به‌ویژه مشکلات زیست محیطی، اقتصادی، آب، کشاورزی و... بررسی و بیان کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار