تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح 2 مرکزنگهداری‌کودکان‌معلول و مشاوره‌ژنتیکی در آبادان
به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور مدیرکل بهزیستی استان خوزستان و محلی، مرکز نگهداری کودکان معلول ذهنی زیر ۱۴ سال با نام«فرشتگان» و مرکز مشاوره ژنتیکی «به رویان» در آبادان افتتاح شد
به مناسبت هفته بهزیستی و با حضور مدیرکل بهزیستی استان خوزستان و محلی، مرکز نگهداری کودکان معلول ذهنی زیر ۱۴ سال با نام«فرشتگان» و مرکز مشاوره ژنتیکی «به رویان» در آبادان افتتاح شد.

رئیس اداره بهزیستی آبادان ظهر امروز دوشنبه در آئین آغاز به کار مرکز نگهداری کودکان معلول ذهنی زیر ۱۴ سال با اشاره به فعالیت شبانه روزی این مرکز اظهار کرد: در این مرکز ۳۲ کودک معلول بی سرپرست، ۳۲ نوپا و شیرخوار، ۱۵ آموزش پذیر و ۶ کودک دارای خانواده نگهداری می شوند.

سعید ایثاری افزود: در این مرکز ۲۰ نفر در قالب روانشناس، معلم و مربی به ارائه خدمات می پردازند.

وی با بیان اینکه مرکز نگهداری کودکان معلول و مرکز مشاوره ژنتیکی به همت بخش خصوصی و با همراهی و حمایت اداره بهزیستی در جهت تامین رفاه حال شهروندان فهیم و شریف آبادانی آماده و به بهره برداری رسید، اضافه کرد: با راه اندازی مرکز مشاوره ژنتیکی مراجعات مردم به مرکز استان و یا سایر شهرها به طور چشمگیری ماهش می یابد.

به گفته ایثاری، وجود بیش از سه هزار و۴۰۰ معلول در شهرستان آبادان نشان از وجود بیش از هفت هزار خانواده مشکوک بالفعل دارد.

رئیس اداره بهزیستی آبادان تصریح کرد: اگرچه تمام جامعه به عنوان هدف مرکز مشاوره ژنتیکی به شمار می روند اما بیش از هفت هزار خانوار بایستی به طور مستقیم به این مرکز ارجاع داده شوند و آزمایشات لازم برای ازدواج فرزندانشان انجام گیرد.

وی با اشاره به برخی کارهای در دست اقدام اداره بهزیستی آبادان گفت: در آتیه ای نزدیک این اقدامات با هدف بهره مندی مردم به ویژه مددجویان تحت پوششاجرایی می شود.

ایثاری افزود: به منظور کاهش آلام مردم، آسیبهای ناشی از وجود مشکلات و افزایش سطح خدمات رسانی به شهروندان، در تلاشیم یک اکیپ متشکل از افراد متخصص و مجرب در زمینه امور مشاوره ای فعال کنیم.

کثرت ازدواجهای فامیلی در آبادان

رئیس مرکز مشاوره ژنتیکی «به رویان» آبادان نیز در این مراسم گفت: در تطبیق آمارهای کشوری با منطقه خود متوجه شدیم که مسائل و اختلالات ژنتیکی به طور تقریبی سرلیست مرگ نوزادان در این منطقه را تشکیل می دهد.

مهشید بایمانی افزود: از یک سو وجود اختلالات ژنتیکی، گستردگی معلولیت ها و کثرت ازدواجهای فامیلی و از سوی دیگر سقط های مکرر در منطقه و خطرات ناشی از این سقط ها برای مادران که از جمله موارد دخیل در مرگ مادران نیز به شمار می رود  ضرورت راه ندازی امرکز مشاوره ژنتیکی را دو چندان کرد.

وی با اشاره به گذراندن دوره های گسترده آموزش مشاوره های ژنتیکی به مدت یک سال اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و همراهی بهزیستی توانستیم مرکز مشاوره ژنتیکی را جهت ارائه خدمات مطلوب و مورد نیاز به شهروندان آبادانی راه اندازی کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار