تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۲۷۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره مندی۷۵۰ زوج آبادانی از خدمات مشاوره ژنتیکی
مدیرکل بهزیستی استان خوزستان از بهره مندی۷۵۰ زوج آبادانی از خدمات مشاوره ژنتیکی خبر داد
مدیرکل بهزیستی استان خوزستان از بهره مندی۷۵۰ زوج آبادانی از خدمات مشاوره ژنتیکی خبر داد.

علیرضا صدیقی راد ظهر امروز دوشنبه در آئین افتتاح دو مرکز نگهداری کودکان معلول ذهنی زیر ۱۴ سال با نام«فرشتگان» و مرکز مشاوره ژنتیکی «به رویان» در آبادان، با اشاره به تلاشهای انجام شده در جهت افزایش سطح سلامت، اظهار کرد: امید می رود که نسل آینده نسلی عاری از بیماریها باشد و اگرهم بیماری وجود داشته باشد بتوان با تشخیص به موقع در جهت درمان آن اقدام کنیم.

وی افزود: بین دو تا پنج درصد از تولدها در سراسر جهان دچار نوعی از اختلالات ژنتیکی و مادرزایی هستند که با تشخیص به موقع جلو یبسیاری از این بیماریها خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان اضافه کرد: امید می رود مرکز مشاوره ژنتیکی بتواند با مشاوره به موقع، به ویژه در زمینه ازدواج و انجام مشاوره و تشخیص و ارجاع به سطوح بعدی عاملی برای جلوگیری از بروز بیماری ها باشد .

صدیقی راد با بیان اینکه موضوع ارائه مشاوره های ژنتیکی در استان خوزستان در حال گسترش است، بر لزوم دریافت مشاوره های پیش از ازدواج در تشخیص به موقع بیماریهای احتمالی و تلاش در جهت درمان آن تاکید و تصریح کرد: در صورت نیاز به انجام آزمایشات ژنتیکی این کار در مرحله نخست به طور رایگان و در مراحل بعدی با همکاری سازمان بهزیستی به انجام می رسد.

به گفته وی، در سال گذشته ۷۵۰ زوج آبادانی از خدمات مشاوره ژنتیکی سازمان بهزیستی بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان در پایان، ضمن قدرانی از تلاشهای انجام شده در جهت راه اندازی مرکز مشاوره ژنتیکی به رویان آبادان، ابراز امیدواری کرد از این پس شاهد گسترش مراکز مشابه در شهرستان آبادان باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار