تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۳۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار دزفول:
لزوم تخصیص اعتبار برای بازسازی جاده‌های روستایی دزفول
بیش از ۷۰ درصد از جاده های روستایی تخریب شده توسط سیلاب دزفول ترمیم شده اند اما برای تکمیل نیازمند اعتبار هستند
معاون عمران فرماندار دزفول گفت: بیش از ۷۰ درصد از جاده های روستایی تخریب شده توسط سیلاب دزفول ترمیم شده اند اما برای تکمیل نیازمند اعتبار هستند.

عبدالحسین پوررکنی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح آخرین پروژه های عمرانی شهرستان به ویژه در حوزه راه پرداخت و اظهار کرد: برای محرومیت زدایی پس از بررسی های میدانی و عملیات پیمایش و هماهنگی پروژه  جاده سازی مسیر سه راهی احمدفداله تا دره کاید دزفول در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به رغم نبود اعتبار به دلیل تقاضای اهالی این منطقه با استفاده از دستگاه های موجود در اداره راه و شهرسازی دزفول از جمله بولدوزر، گریدر و لودر و هماهنگی لازم با منابع طبیعی شهرستان پروژه ۱۲ کیلومتری جاده سازی در مسیر مذکور در حال احداث است.

معاون عمران فرماندار دزفول با بیان اینکه این جاده ۱۲ کیلومتری حدفاصل روستای کول سیرا تا روستای دارمدی است، تصریح کرد: از این پروژه جاده سازی روستایی که ۱۲ کیلومتر است، ۱۰ کیلومتر آن عملی خواهد شد که تاکنون ۶ کیلومتر آن احداث شده و پیش بینی می شود تا پایان مردادماه امسال بتوانیم این پروژه را به پایان برسانیم.

پوررکنی ادامه داد: با وجود اینکه تاکنون تنها نیمی از این پروژه انجام شده اما شاهد تردد روان نیسان وانت ها در مسیر ۱۰ کیلومتری کول سیرا تا دارمدی هستیم که جای خوشحالی دارد ضمن اینکه با احداث این جاده روستایی علاوه بر محرومیت زدایی شاهد زیر کشت رفتن بسیاری از زمین های کشاورزی این منطقه خواهیم بود که تا پیش ازاین به دلیل عدم وجود راه و جاده مناسب از کشت کافی عقب مانده بودند، همچنین خدمت رسانی به این روستاها نیز نسبت به گذشته با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسیر انتخاب شده برای جاده سازی، شمالی ترین قسمت مرز دزفول به استان لرستان و موازات رود بختیاری ( زالک) است، گفت: اهمیت  این ۱۰ کیلومتر تا جایی است که این جاده مسیر اتصال ۹ روستا از جمله کول سیرا، دره درویش مرده، چال میران، روستای برافتاب تیتا، سربرد، لوکلا، بردمردازما و دارمدی است.

معاون عمران فرماندار دزفول اضافه کرد: با وجود نبود اعتبار، اما اداره راه و شهرسازی شهرستان با استفاده از امکانات خود در حال ساخت و احداث این جاده روستایی است که جای تقدیر دارد.

کمبود دهیاری های شهرستان

پوررکنی، تعداد روستاهای چهار بخش مرکزی، چغامیش، شهیون و سردشت دزفول را ۵۰۰ روستا و تعداد دهیاری های این روستاها را کمتر از ۹۰ دهیاری برشمرد و عنوان کرد: یکی از اقداماتی که می تواند این روستاهای محروم را به دهیاری ارتقا دهد انجام عملیات های زیرساختی از جمله همین راهسازی ها و احداث جاده است.

وی در خصوص پروژه ۵۱ کیلومتری جاده سازی روستای بولحسن تا خرمیزان نیز گفت: از این میزان ۲۸ کیلومتر از جاده را به مرحله بیس رسانده ایم و طی چندروز آینده عملیات لایه ریزی آسفالت سرد این مسیر انجام خواهد شد ضمن اینکه تلاش داریم تا قبل از شروع بارندگی ها این ۵۱ کیلومتر جاده روستایی را به مرحله آسفالت برسانیم.

تعریض جاده ماهور برنجی

پوررکنی با اشاره به جاده روستای ماهور برنجی که از سه راهی سیاه منصور آغاز و به این روستا ختم می شود، یادآور شد: تعریض دو شانه این جاده در دست اقدام است و تلاش شده تا عرض ۶ متری این جاده پس از تعریض به ۱۰ و نیم متر برسد.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به تردد  سکنه این روستا و ماشین های حمل شن و ماسه تعریض  جاده ماهور برنجی می تواند زمینه خوبی برای کاهش سوانح رانندگی باشد که تاکنون دو کیلومتر ازاین جاده با استفاده از امکانات اداره راه و شهرسازی  تعریض شده است، ضمن اینکه در این پروژه اتحادیه ماسه شویی با راه وشهرسازی مشارکت می کند.

معاون عمران فرماندار دزفول همچنین در خصوص آخرین وضعیت احداث پل کول نیز اظهار کرد: از سال گذشته احداث پروژه  ۱۰۸ متری پل کول با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و با جنس فلزی از سوی امور عشایر خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.

پوررکنی با بیان اینکه تاکنون ۶۵ درصد از ۲ هزار و ۸۰۰ متر این مسیر تاکنون مسیرشکافی شده است، یادآور شد: بنابر زمان بندی مقرر شده تا این پروژه طی ۳۶ ماه به بهره برداری برسد. هدف از ساخت این پل تردد عشایر منطقه به استان چهارمحال و بختیاری و لرستان است چرا که تا پیش از این عشایر مجبور به عبور از رودخانه بوسیله گرگر بوده اند که این امر موجب بروز حوادث ناگوار فراوانی در سالهای اخیر شده است.

وی افزود: ضمن اینکه پل تاریخی موجود بر روی این رودخانه که به زمان قبل از اسلام برمی گردد براثر بی توجهی ها کاملا فرسوده و بسیاری از قسمت های آن تخریب شده است.

پوررکنی همچنین از تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان برای نصب دکل های مخابراتی در دو بخش محروم سردشت و شهیون خبرداد و عنوان کرد: در حال حاضر مشغول معرفی پیمانکار هستیم تا در همین سال بتوانیم عملیات احداث این دکل های مخابراتی را آغاز کنیم.

معاون عمران فرماندار دزفول در خصوص آخرین وضعیت جاده های روستایی آسیب دیده در جریان سیلاب فروردین ماه، توضیح داد: در تمام این مدت توانسته ایم از امکانات بخش خصوصی، اداره راه و شهرسازی، شبکه آبیاری، پادگان ولیعصر و شهرداری های اقماری برای بازسازی تخریب ها استفاده کنیم که همکاری مستمر این مجموعه ها جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد:  بیش از ۷۰ درصد دسترسی ها، جاده های ورودی به روستا ها و معابر درون مزرعه ای روستاهای آسیب دیده در دو بخش چغامیش و مرکزی ترمیم شده اما برای تکمیل کار و پایدار کردن جاده ها نیازمند اعتبارات اساسی به ویژه برای قسمت هایی که نیازمند بتن ریزی و لوله گذاری اند هستیم تا در هنگام بروز حوادث و یا بارندگی نسبت به امنیت این جاده ها اطمینان یابیم.

معاون عمران فرماندار دزفول با اشاره به بررسی های بنیاد مسکن در راستای مساعدت به خانوارهایی که منازلشان بر اثر سیلاب دچار آسیب شده اند، عنوان کرد: به منازل آسیب دیده روستایی هر خانوار چهار میلیون تومان و منازل آسیب دیده شهری که در کنار ساحل رودخانه قرار دارند هر خانوار سه میلیون مساعدت می شود.

پوررکنی بیان کرد: براساس اسناد آتش نشانی حدود یکصد منزل آسیب دیده در جریان سیل برای پرداخت تسهیلات تایید شده اند، در فاز اول و در دوهفته گذشته ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حدود ۸۰ تا ۹۰ خانوار در شهرستان لحاظ شده ضمن اینکه این مساعدت در فازهای بعدی نیز ادامه دارد.

وی در پایان گفت: اداره راه و شهرسازی دزفول با وجود کمبود اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا دارد که در سالهای اخیر بی سابقه است و امیدوار هستیم این رویه تداوم یابد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار