تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
دغدغه اصلی مردم خوزستان آب و رودخانه کارون است
استاندار خوزستان گفت: دغدغه اصلی مردم خوزستان آب و رودخانه کارون است و باید یک سری برنامه های علمی مناسبی برای کارون طراحی شود
استاندار خوزستان گفت: دغدغه اصلی مردم خوزستان آب و رودخانه کارون است و باید یک سری برنامه های علمی مناسبی برای کارون طراحی شود.

غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در جلسه هفته فرهنگی ـ اقتصادی خوزستان در محل سالن جلسات استانداری اظهار کرد: از همه کسانی که برای برگزاری این هفته فرهنگی وقت گذاشته اند تشکر می کنم و امیدوارم که توجهات مرکز کشور به استان خوزستان افزایش و جنبه عملی نیز به خود بگیرد.

وی افزود: قطعا خوزستان با آمدن صنعت نفت به این استان در موارد بسیاری از سایر استان ها پیشرو بود. برنامه های فرهنگی نیز یکی از این موارد است که در خوزستان شروع و مکان هایی در راستای آن ساخته شد که قبل از آن در هیچ نقطه ای از کشور نداشت.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید با صدای رسا مشکلات این استان را انعکاس دهیم و بگوئیم که خوزستان در خیلی از مسائل عقب افتاده است. البته عنوان کردن داشته ها، توانمندی ها و فرصت های خوزستان خیلی خوب و مایه امید برای مردم و همچنین ترغیب به انجام کار بیشتر توسط مسئولان می شود.

شریعتی گفت: دغدغه اصلی مردم خوزستان آب و رودخانه کارون است و باید یک سری برنامه های علمی مناسبی برای کارون طراحی شود.

ما باید صدای مردم باشیم

وی تصریح کرد: ما مسئولان باید صدای مردم باشیم و متأسفانه این نقد به ما وارد است که نتوانستیم مسائل و مشکلات را آنطور که باید در کنار توانمندی های استان خوزستان به خوبی به مرکز کشور انتقال دهیم.

شریعتی اضافه کرد: خوزستان را اگر راحت بگذارند به همان شکل خود باشد قطعا نیازی به تبلیغات برای جذب سرمایه گذار ندارد .

استاندار خوزستان افزود: به عنوان نمونه منافع صنعت نیشکر برای کل کشور است اما مضرات آن مثل پساب ها به مردم استان خوزستان می رسد. شرکت نفت با فعالیت های خود برای استخراج نفت در تالاب هورالعظیم چه بلاهایی که بر سر این تالاب نیاورده و با وجود اینکه وزیر نفت دستور توقف را داده ولی آیا خسارت های وارد شده به محیط زیست و تبعات سنگین آن به ویژه معضل ریزگردها جبران پذیر است؟

وی گفت: باید با استدلال، منطق و رفتاری ملایم مشکلات استان خوزستان را برای مسئولان کشوری بیان کنیم.

استاندار خوزستان گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز قبل از جنگ جزو پنج دانشگاه اول کشور بود ولی بعد از جنگ با وجود اینکه در دوران دفاع مقدس برای کل کشور اقدام به پشتیبانی کرد آیا مسئولان کشوری برای اصلاح جایگاه بین ۱۵ تا ۱۶ این دانشگاه یا حداقل بازگشت آن به جایگاه اولش تلاشی کردند؟

شریعتی با اشاره به اینکه با بیان مشکلات در عین حال باید نسبت به رفع آنها نیز کوشا باشیم، یادآور شد: دولت برای رفع مشکلات خوزستان اراده دارد و قطعا رفع معضلات این استان یک عزم ملی می طلبد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار