تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۲۷۳۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر:
دستگاه‌ها در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری سنگ‌اندازی نکنند
از ادارات و نهادها انتظار می رود همکاری بیشتری با طرح ۵۵۰ هزار هکتاری داشته و این نکته را به خاطر داشته باشند که این طرح به نام رهبر معظم است
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: از ادارات و نهادها انتظار می رود همکاری بیشتری با طرح ۵۵۰ هزار هکتاری داشته و این نکته را به خاطر داشته باشند که این طرح به نام رهبر معظم است.

محمد مطرودی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای کشاورزی خرمشهر در فرمانداری، به پیشروی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خرمشهر اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح سه شرکت فعال هستند و کارهایی در بخش های مختلف، همچون جزیره مینو، حفار شرقی و شلمچه انجام شده است.

وی با یادآور شدن اینکه تلاش های بسیار و کارهای اجتماعی بزرگی برای اجرایی شدن این طرح در خرمشهر صورت گرفته است، اظهار کرد: از ادارات و نهادها انتظار می رود همکاری بیشتری با این طرح داشته باشند و این نکته را به خاطر داشته باشند که این طرح مزین به نام مقام معظم رهبری است و سنگ اندازی در مسیر اجرای آن زیبنده نیست.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در ادامه، به عمده مشکلات اجرای این طرح در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: از جمله مشکلات موجود در مناطق مختلف می توان به پیشروی کند کار اشاره کرد چرا که انتظار وزارتخانه از شهرستان احداث باغ است و تا زمانی که نتوان مباحثی همچون تامین آب را حل کرد امکان احداث باغ وجود ندارد.

وی ادامه داد: تا کنون مشکل آبشویی و تامین آب در مناطقی همچون شلمچه حل نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر همچنین رفع نواقص طرح از سوی پیمانکاران را لازمه تحویل زمین ها به صاحبان دانست و افزود: وجود سنگرها و کانال کشی های زمان جنگ در منطقه شلمچه مانع از یکپارچه سازی اراضی است.

وی، نامشخص بودن محدوده شهری و روستایی مینوشهر و حریم عملکردی منطقه آزاد اروند در شلمچه و مینوشهر و همچنین از شرح جدید میراث فرهنگی برای توسعه یادمان شهدای خین و تعیین محدوده تحت اختیار نهادهایی همچون بنیاد مسکن در روستاها به عنوان دیگر مسائل یاد کرد که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

مطرودی با یادآور شدن اینکه آخرین مهلت پایان کار پیمانکار، پایان سال ۹۶ است تاکید کرد: باید به زمان به عنوان مقوله ای مهم توجه کرد و همه تلاش ها برای پایان دادن به کار در کوتاهترین زمان صورت گیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار