تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۴۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار باغملک عنوان کرد:
احتمال شعله‌ور شدن دوباره آتش در جنگل‌های باغملک
فرماندار باغملک با اشاره به مهار آتش در جنگل‌های ارتفاعات این شهرستان، از آمادگی بالگردهای آبپاش جهت اعزام به منطقه در صورت شعله‌ور شدن دوباره جنگل‌ها خبر داد
فرماندار باغملک با اشاره به مهار آتش در جنگل‌های ارتفاعات این شهرستان، از آمادگی بالگردهای آبپاش جهت اعزام به منطقه در صورت شعله‌ور شدن دوباره جنگل‌ها خبر داد.

لطیف حیایی اهوازی با بیان این‌که آتش‌سوزی جنگل‌های باغملک مهار شده است، اظهار کرد: پس از دو روز انجام عملیات اطفا حریق، ‌شب گذشته آتش‌ در جنگل‌های باغملک خاموش شد.

وی افزود:‌ آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های باغملک به صورت مقطعی از پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و به دنبال آن در روزهای جمعه و شنبه نیز جنگل‌ها دچار حریق شدند. این آتش‌سوزی‌ها مهار شد ولی پس از اطفاء، مجددا آتش‌سوزی رخ داد که شب گذشته مهار شد.

حیایی اهوازی گفت: در عملیات روز گذشته 2 بالگرد برای اطفای حریق جنگل‌های باغملک استفاده شد و 200 نیروی انسانی نیز در این عملیات حضور داشتند.

فرماندار باغملک با بیان این‌که آتش‌سوزی در دامنه‌های کوهستانی و در وسعتی به مساحت40 هکتاری رخ داده است، تصریح کرد: بازدیدهای کارشناسی برای تعیین دقیق میزان خسارت و تعداد درخت‌های سوخته امروز انجام خواهد شد.

وی در خصوص دلیل وقوع این آتش‌سوزی‌ها گفت:‌ احتمالا دلیل آتش‌سوزی‌ها اوضاع جوی و گرمای هوا است؛ با بارندگی‌هایی که امسال در سطح شهرستان داشتیم، انواع علف ‌و پوشش گیاهی در زیر درختان رویده است که با گرمای هوا مشتعل می‌شود.

حیایی اهوازی ادامه داد:‌ در جنگل‌های باغملک درختان خشک بسیاری وجود دارد و تنه‌های خشک‌شده و چوب‌های خشک نیز از دیگر عوامل آتش‌سوزی است.

فرماندار باغملک اظهار کرد:‌ بیشتر مشکل در عملیات اطفای حریق، در ارتفاعات بود که امکان استفاده از تانکر آب و خودروهای آتش‌نشانی وجود ندارد و حتی حمل کپسول‌های اطفای حریق در ارتفاعات سه تا چهار کیلومتری کار بسیار دشواری است.

وی با بیان این که این احتمال وجود دارد که مجددا جنگل‌ها دچار حریق شوند، گفت: بالگردهای آبپاش همچنان آماده هستند تا در صورت نیاز و شعله‌ور شدن دوباره جنگل‌ها به ارتفاعات اعزام شوند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: باغملک
:
:
:
آخرین اخبار