تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۷۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سوپرجام در اصفهان ماند
استقلال خوزستان قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران را از دست داد
کاپ قهرمانی دیدار سوپرجام فوتبال باشگاه‎های ایران به تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تعلق گرفت
سوپرجام فوتبال ایران – استادیوم فولادشهر
سه‎شنبه 29 تیرماه 95 – ساعت 20:45
ذوب‎آهن اصفهان 4 – استقلال خوزستان 2
گل: مرتضی تبریزی (68) یاسر فیضی (74) مهدی مهدی‌پور (94 و 114- پنالتی) برای ذوب‌آهن - میثم دورقی (42- پنالتی) رحیم زهیوی (52) برای استقلال
داور: سید رضا مهدوی
کمک‎داوران: سعید زارع و مجید ویشگاهی
اخراج: گودرز داودی (114)
اخطار: احسان پهلوان (ذوب‌آهن) دانیال ماهینی، حسن بیت‌سعید، عقیل کعبی، عزت‌الله پورقاز (استقلال خوزستان)
تماشاگر: 3 هزار نفر

ذوب‌آهن اصفهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، دانیال اسماعیلی‎فر، مهرداد قنبری، محمد ستاری (60- محمدرضا حسینی)، مهدی مهدی‎پور، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، یاسر فیضی و مهدی رجب‎زاده (56- محمدرضا عباسی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

استقلال خوزستان: گودرز داودی، دانیال ماهینی (28- جلال عبدی)، محمد طیبی، عزت الله پورقاز (96- حسین بهرامی)، عقیل کعبی، میثم دورقی، فرشاد سالاروند، فرشاد جانفزا، رحیم زهیوی، مهدی مومنی (70- علی‌اصغر عاشوری) و حسن بیت سعید
سرمربی: سیروس پورموسوی

خلاصه بازی
کاپ قهرمانی دیدار سوپرجام فوتبال باشگاه‎های ایران به تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تعلق گرفت.

تیم‎های ذوب‌آهن اصفهان و استقلال خوزستان از ساعت 20:45 دقیقه امشب برای تصاحب کاپ قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران برابر هم قرار گرفتند و تیم استقلال خوزستان در حالی که با 2 گل از میزبان پیش افتاده بود، در کمال ناباوری 4 گل دریافت کرد تا با شکست از میدان خارج شود.

ذوب‌آهن در نیمه اول این دیدار تهاجمی‌تر از استقلال خوزستان ظاهر شد و چند فرصت گلزنی را خلق کرد که هیچ‌کدام راهی به چارچوب دروازه آبی‌پوشان پیدا نکرد. اولین موقعیت جدی ذوب‌آهن را مدافعان استقلال خوزستان با هوشیاری در دقیقه 4 دفع کردند و در دقیقه 28 ضربه مرتضی تبریزی پس از برخورد به تیر افقی دروازه استقلال به بیرون رفت.

آخرین فرصت خطرناک تیم میزبان در دقیقه 37 خلق شد که یاسر فیضی قدر موقعیت به‌دست آمده را ندانست و توپ را به بیرون زد. بازیکنان استقلال خوزستان پس از این صحنه بر بازی مسلط شدند و در اواخر این نیمه روی همکاری مهدی مومنی و حسن بیت‌سعید که با خطای هند مدافع ذوب‌آهن همراه شد، به یک ضربه پنالتی دست یافتند. این پنالتی را میثم دورقی پس از دو بار قرار گرفتن پشت توپ تبدیل به گل کرد تا نیمه اول به‌سود استقلالی‌های دیار کارون خاتمه پیدا کند.

در نیمه دوم، پس از اینکه بازیکنان ذوب‌آهن چند دقیقه ابتدایی را برای جبران گل خورده تلاش کردند، آبی‌پوشان خوزستانی در اولین حرکت به گل رسیدند و زهیوی از روی ارسال بیت‌سعید دروازه میزبان را گشود تا یک‌بار دیگر هواداران خوزستانی حاضر در ورزشگاه فولادشهر غرق در شادی شوند.

یحیی گل‌محمدی که نتیجه را از دست رفته می‌دید، دست به تغییراتی در تیمش زد تا شاید بتواند از شکست فرار کند. ذوب‌آهن ابتدا در دقیقه 66 با ضربه سر مرتضی تبریزی خطرناک ظاهر شد که توپ به بیرون رفت ولی همین بازیکن در دقیقه 68 روی ارسال عباسی بازیکن تعویضی ذوب‌آهن یکی از گل‌های خورده را پاسخ داد تا بازی حساس‌تر شود.

ضربه راه دور عقیل کعبی در دقیقه 70 موقعیت قابل ذکر بعدی در این نیمه بود که از بالای دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت و دو دقیقه بعد ضربه سر شیرجه‌وار حسن بیت‌سعید با واکنش مظاهری راهی کرنر شد.

یاران ذوب‌آهن که از شرایط میزبانی استفاده می‌کردند، برای به تساوی کشیدن مسابقه، نفوذ از جناحین و ارسال‌های بلند را ادامه می‌دادند و در پی یک ضربه کرنر با ارسال مهدی‌پور و ضربه سر یاسر فیضی به گل تساوی رسیدند تا همه چیز برابر شود.

بازیکنان میزبان در دقیقه 87 طی چند رفت‌وبرگشت در محوطه جریمه استقلال خوزستان خطرناک ظاهر شدند ولی مقاومت خط دفاعی آبی‌پوشان مانع از رسیدن ذوبی‌ها به گل سوم شد و در دقیقه 88 یاران استقلال صاحب یک فرصت طلایی و موقعیت تک‌به‌تک شدند اما خروج مظاهری جلوی گلزنی رحیم زهیوی را گرفت تا بازی در وقت 90 دقیقه‌ای با تساوی 2 بر 2 خاتمه پیدا کند.

وقت اضافی اول را تیم ذوب‌آهن تهاجمی آغاز کرد و خیلی زود به گل رسید. مهدی‌پور پس از اعلام پنالتی در دقیقه 94 گل سوم را برای تیمش زد و دو دقیقه پس از این گل نیز ضربه یاسر فیضی با واکنش گودرز داودی به کرنر رفت.

استقلال خوزستان در دقیقه 99 روی ارسال جلال عبدی صاحب فرصت گلزنی شد ولی حسن بیت‌سعید به توپ نرسید تا خطری دروازه ذوب‌آهن را تهدید نکند. استقلالی‌ها در ادامه این نیمه برای زدن گل مساوی تلاش کردند ولی نتیجه تغییری نداشت و بازی به وقت اضافی دوم رفت.

در وقت اضافی دوم، تیم ذوب‌آهن یک بار دیگر روی حرکت تعویضی طلایی گل‌محمدی صاحب فرصت گلزنی شد و محمدرضا حسینی این بار ضمن کسب یک ضربه پنالتی باعث اخراج گودرز داودی دروازه‌بان استقلال شد تا گل چهارم تیم میزبان در دقیقه 114 رقم بخورد.

استقلال خوزستان در نهایت بازی 2 بر صفر برده را با شکست 4 بر 2 عوض کرد و کاپ قهرمانی سوپرجام در اصفهان باقی ماند.

شرح گل‌ها
0-1 (استقلال): در پی برخورد ضربه حسن بیت‌سعید به دست مدافع ذوب‌آهن، داور به‌سود استقلال خوزستان اعلام پنالتی کرد. ضربه میثم دورقی را در ابتدا رشید مظاهری برگشت داد ولی ضربه پنالتی با تشخیص داوران تکرار شد که ضربه تکراری را میثم دورقی به تور دروازه ذوب‌آهن دوخت و خوزستانی‌ها را پیش انداخت.

0-2 (استقلال): حرکت حسن بیت‌سعید از جناح چپ میدان و ارسال این بازیکن به تیر دوم با ضربه سر دیدنی رحیم زهیوی همراه شد تا دروازه رشید مظاهری برای بار دوم روی پاشنه بچرخد.

1-2 (ذوب‌آهن): عزت‌الله پورقاز مدافع میانی استقلال در دفع توپ اشتباه کرد تا محمدرضا عباسی بازیکن تعویضی ذوب‌آهن صاحب توپ شود که ارسال این بازیکن با ضربه سر مرتضی تبریزی تبدیل به گل شد.

2-2 (ذوب‌آهن): یاسر فیضی در پی کرنر ارسالی مهدی مهدی‌پور بالاتر از محمد طیبی به پرواز در آمد و با ضربه سر دروازه گودرز داوودی را گشود.

3-2 (ذوب‌آهن): در پی برخورد توپ به دست عزت‌الله پورقاز یک ضربه پنالتی به‌سود ذوب‌آهن اعلام شد و مهدی مهدی‌پور توانست گل سوم میزبان را وارد دروازه استقلال کند.

4-2 (ذوب‎آهن): خطای گودرز داودی روی محمدرضا حسینی باعث اعلام پنالتی به‎سود ذوب‎آهن و اخراج داودی شد. این ضربه پنالتی را مهدی‎پور در حالی تبدیل به گل چهارم کرد که میثم دورقی هافبک استقلال درون دروازه ایستاده بود.

در حاشیه

* پیش از شروع مسابقه دو تیم به احترام کشته شدن یک کارگز از گروه ملی فولاد ایران در یک حادثه یک دقیقه سکوت کردند و فاتحه‌ای قرائت کردند.

* مهدی رجب‌زاده کاپیتان ذوب‌آهن با دسته‌گل بزرگی که به شکل شماره 8 بود به میدان آمد تا از قاسم حدادی‌فر بازیکن مصدوم ذوب‌آهن یاد کند، حدادی‌فر که کاپیتان دوم تیم است دچار پارگی رباط صلیبی شده و تا 6 ماه از میادین دور خواهد بود. این دسته گل در کنار نیمکت ذوب‌آهن قرار داده شد.

* مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ از جمله تماشاگران ویژه این بازی هستند.

* بازیکنان ذو‌ب‌آهن بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «چپ‌پای استثنایی، منتظر بازگشتت به میادین هستیم» که اشاره‌شان به مصدومیت قاسم حدادی‌فر بود.

* هنگامی که پنالتی تیم استقلال خوزستان به هدر رفت داور مسابقه در سوت خود دمید اعلام تکرار ضربه پنالتی کرد. همین اتفاق باعث شد هواداران خوشحال ذوب آهن ناراحت شوند و به تصمیم داور اعتراض کنند.

* دانیال ماهینی بازیکن تیم استقلال خوزستان در اواسط بازی به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و جای خود را به  جلال عبدی دارد.

* طرفداران استقلال خوزستان که در استادیوم فولادشهر حضور یافته بودند، بعد از گل میثم دورقی به شدت خوشحالی کردند.

* یحیی گل محمدی سرمربی ذوب آهن پس از پایان نیمه اول وارد زمین شد و به سمت داور مسابقه رفت تا با او صحبت کند.

* هواداران استقلال خوزستان پس از گل دوم این تیم برای رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب‌آهن کری می‌خواندند.

* محمد ستاری و یاسر فیضی که در ترکیب ثابت ذوب آهن حضور داشتند اولین بار یک بازی رسمی برای ذوب آهن را تجربه می‌کردند. مهدی مومنی و عزت‎الله پورقاز نیز اولین بازی برای استقلال خوزستان را انجام دادند. مومنی البته قبلا سابقه بازی در استقلال را داشته است.

* هواداران خوزستانی پس از شکست سنگین استقلال خوزستان با ناراحتی ورزشگاه را ترک کردند.

مرجع / خوزستان اسپورت
:
:
:
آخرین اخبار