تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۷۴۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار آبادان خبر داد:
فعال سازی ستاد اربعین در آبادان و تشکیل ۹ کمیته
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آبادان با اشاره به فعال سازی ستاد اربعین از تشکیل ۹ کمیته در این ستاد خبر داد
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آبادان با اشاره به فعال سازی ستاد اربعین از تشکیل ۹ کمیته در این ستاد خبر داد.

رضا حقیقت ظهر روز سه شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان این کمیته ها را شامل امنیتی انتظامی (نیروی انتظامی)، فرهنگی و آموزی (سازمان تبلیغات اسلامی)، اطلاع رسانی و مستند سازی (صدا و سیما)، اسکان و تغذیه (ستاد عتبات عالیات)، زیر ساخت (خدمات شهری منطقه آزاد اروند)، اعزام (کارگزار حج و زیارت)، بهداشت و سلامت (دانشکده علوم پزشکی آبادان)، امداد و نجات (هلال احمر) و اطلاعاتی (اداره اطلاعات) نام برد.

وی با تاکید بر مردمی بودن موکب های پذیرایی از زائران امام حسین(ع) افزود: سعی داریم با یک برنامه ریزی خوب و منسجم خدمات قابل قبول و در خور شانی به زائران اباعبدالله الحسین ارائه کنیم.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آبادان اظهار کرد: انتظار می رود هیئتهای مذهبی همچون سال گذشته به طور خودجوش به میدان بیایند و در فضایی مملو از همدلی و تعامل در جهت خدمات رسانی به زائران بکوشند.

حقیقت با تاکید بر لزوم رعایت یکسری اصول در برنامه ریزی ها تصریح کرد: امنیت زائران در کنار مسائل رفاهی بایستی به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: تعامل و هماهنگی داخلی و خارجی(خارج شهرستان) در اجرای برنامه ها، وجود مدیریت جهادی در انجام برنامه ها و رعایت اصل پاسخگویی در مقابل وظایف و مسئولیتها مورد تاکید است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آبادان همچنین توجه به اصل هم افزایی و استفاده از تمام ظرفیتهای دستگاه های اجرایی، خود ارزیابی نسبت به کارهای انجام شده و استفاده از تجربیات گذشته برای سال جدید را از دیگر اصول قابل رعایت و پرداخت از سوی دست اندرکاران ستاد اربعین خواند.

حقیقت گفت: اداره سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی هیات های مذهبی بایستی کار سازماندهی هیات ها را با هدف فعال سازی موکب ها در زمان مقرر به انجام برساند.

وی نقش نظارتی و هماهنگ کننده فرمانداری آبادان در این زمینه را یادآور شد و افزود: ارگان های مختلف شهری با تمام توان در زمینه خدمات رسانی و کمک به موکب ها اقدام کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار