تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۴۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آبفای دزفول خبر داد:
آغاز احداث چاه آب در مسیر جاده دزفول به شوشتر
مدیر اداره آب و فاضلاب دزفول از آغاز احداث چاه جدید برای رفع کمبود آب شهرها و شهرک های صنعتی مسیر جاده دزفول به شوشتر خبر داد
مدیر اداره آب و فاضلاب دزفول از آغاز احداث چاه جدید برای رفع کمبود آب شهرها و شهرک های صنعتی مسیر جاده دزفول به شوشتر خبر داد.

جمال الدین برفر اظهار کرد: با حفر چاه در مسیر جاده شوشتر میزان خط انتقال آب این منطقه به ۴۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته و مشکل کمبود آب شهرهای مسکونی و شهرک های صنعتی این مسیر رفع می شود.

وی با اشاره به انجام مطالعات و پیگیری های یک ساله جهت رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی شهرهای سیاه منصور، مهاجرین، بخشی از کوی طالقانی و همچنین مشکل کمبود آب شهرک های صنعتی واقع در جاده شوشتر از اخذ مجوز حفر چاه در این منطقه و آغاز به کار این عملیات خبر داد.

مدیر اداره آب و فاضلاب دزفول عنوان کرد: طبق قانون مجوز حفر چاه و تامین آب از منابع بر عهده سازمان آب و برق است که به دلیل عدم موافقت نامه این سازمان و پاسخ منفی پس از یکسال پیگیری، امور آب و فاضلاب دزفول جهت تامین آب آشامیدنی بخش های مذکور و آب صنعتی کارگاه های تولیدی واقع در شهرک های صنعتی، خارج از شرح وظایف این امور اقدام به حفر چاه را پذیرفته است.

برفر یادآور شد: با هماهنگی و همکاری شهرداری، شورای شهر و اداره برق محلی جهت حفر چاه و تجهیز آن در نظر گرفته و مجوز حفاری چاه اخذ شد.

وی با بیان اینکه تکمیل و تجهیز چاه و بهره برداری آب از این چاه ظرف ۲۰ روز آینده انجام می شود، افزود : تاکنون ۹۰ متر از چاه مذکور حفاری شده که برای اینکه سریع تر وارد سیستم انتقال و توزیع آب شود همزمان با حفاری هماهنگی های لازم دیگر مانند تامین برق مورد نیاز پمپ ها با ادارات مربوطه نظیر اداره برق انجام گرفته است.

مدیر اداره آب و فاضلاب دزفول با اشاره به اینکه تاکنون اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال جهت حفاری چاه هزینه شده است، ادامه داد: برای تجهیز و راه اندازی پمپ چاه و اتصال آب چاه به شبکه انتقال و توزیع آب بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه بر آورد شده است.

برفر با اشاره به اینکه حفر این چاه باعث افزایش تامین آب تا ۴۰ لیتر بر ثانیه در سیستم آبرسانی می شود، یادآور شد: حفر چاه جزو برنامه های کوتاه مدت رفع کمبود آب مناطق مسکونی و صنعتی واقع جاده شوشتر است.

وی، اتصال خط لوله آب تصفیه خانه شمال دزفول به شبکه آب جاده شوشتر را از برنامه های بلند مدت جهت رفع کمبود آب مناطق مسکونی و صنعتی واقع در مسیر جاده دزفول به شوشتر برشمرد و افزود: با پیگیری نماینده دزفول در مجلس، مذاکراتی با شرکت آب و فاضلاب جهت تامین بودجه لازم برای عملی سازی این طرح انجام گرفته شده است.

مدیر اداره آب و فاضلاب دزفول در پایان عنوان کرد: امور آب و فاضلاب دزفول مطالعات و تمهیدات طرح آبرسانی از تصفیه خانه شمال به جاده شوشتر را بررسی و خطوط انتقال را طراحی کرده و میزان قطر و طول خطوط نیز مشخص شده است که با تامین بودجه و اعتبار لازم این طرح اجرایی می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار