تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۲۷۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
نباید در برابر طرح‌های انتقال آب سکوت کنیم‌/می‌خواهند ‌آب خوزستان را به کرمان انتقال ‌دهند
اخیرا اعلام شد به عنوان باقیات و صالحات آب را به کرمان انتقال می‌دهند. با وجود اینکه رئیس جمهور هرگونه انتقال آب جز برای شرب را ممنوع مطرح کرده ولی اکنون علاوه بر شرب برای مصارف صنعتی، کشاورزی و حتی پرورش ماهی، انتقال آب انجام می‌شود
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با هیئت دولت به آن اشاره کردند و فرمودند طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله محسن حیدری عصر روز سه شنبه در شورای اداری استان خوزستان اظهار داشت: مومنان خداوند را همیشه ناظر بر اعمال خود می‌دانند و انسانی که مومن نیست چنین عقیده‌ای را ندارد و فکر می‌‎کند که مسئولیتی که دارد برای چپاول و خوردن است ولی مومن امانت‌دار است، ‌این حقوق‌های نجومی ناشی از ضعف ایمان است اما این کارها جز رسوایی، فلاکت، آه و ننگ بشری ثمره‌ای برای انسان ندارد.

وی افزود: الحمدالله اکثر مدیران کشور و استان پاکدست هستند و عده کمی هستند که کارشان به جاهای باریک کشده شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در خوزستان در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی طرح بسیار مهمی وجود دارد که مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با هیئت دولت به آن اشاره کردند و فرمودند طرح 550 هزار هکتاری خوزستان نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح 550 هزار هکتاری مسئولیتی و افتخار بزرگی برای ماست، گفت: یکی از برکات این طرح ایجاد 300 هزار فرصت شغلی است، نرخ بیکاری در خوزستان بالاست و بهترین اقدام این است که از طریق اجرای این طرح فرصت‌های شغلی ایجاد کنیم.

آیت‌الله حیدری عنوان کرد: این طرح می‌تواند 50 درصد محصولات غذایی کشور را تأمین‌کند و کشور را در برابر تحریم‌ها تضمین کند، اما عمده‌ترین چالش در اجرای این طرح بحث آب است که نزدیک بود 214 هزار هکتار از این طرح به دلیل کمبود آب حذف شود که طی مذاکراتی دولت رسمأ اعلام کرد که ما نسبت به اجرای کل طرح متعهد هستیم.

وی گفت: در گذشته خوزستان استانی پر آب بوده اما همه ما علت کمبود آب را می‌دانیم؛ این بحث انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برای خوزستان مشکل جدی ایجاد می‌کند. در اصل انتقال آب برای شرب بوده آن‌هم در حد قانونی ولی متأسفانه به مقدار قانونی اکتفا نشده و5 برابر حد اولیه و مجاز در حال انتقال آب هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همچنان برنامه‌ریزی می‌کنند که آب را انتقال دهند، بیان کرد: اخیرا اعلام شد به عنوان باقیات و صالحات آب را به کرمان انتقال می‌دهند. با وجود اینکه رئیس جمهور هرگونه انتقال آب جز برای شرب را ممنوع مطرح کرده ولی اکنون علاوه بر شرب برای مصارف صنعتی، کشاورزی و حتی پرورش ماهی، انتقال آب انجام می‌شود.

وی گفت: در خوزستان گرفتن مجوز برای پرورش ماهی و صیفی‌جات ممنوع است ولی در استان‌های دیگر این‌کار با آبی که از خوزستان انتقال می‌یابد، انجام می‌شود. این کار اجحاف، ظلم و زورگویی به خوزستان است. آیا سزاوار است برای آبادی جایی دیگر خوزستانی که8سال جنگ تحمیلی را تحمل کرد، ویران شود. آیا سزاوار است که به این روز بیفتد.

آیت‌الله حیدری عنوان کرد: این نوع انتقال آب مشکلاتی مثل حاشیه‌نشینی، معیشتی، اخلاقی را مضاعف می‌کند و در نتیجه زمینه را برای مجامع عربستان، انگلیس و دیگر کشورها آماده می‌کنیم و عملأ برای دشمن سرباز می‌سازیم. نباید دربرابر این بی‌قانونی سکوت کرد. ما در مجلس خبرگان فریاد کشیدیم و همه باید این فریاد را بکشند. اگر سکوت کنیم در برابر خداوند جوابی نخواهیم داشت و نیز در برابر مردم جز سرافکندگی چیزی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مسئولان آب و برق گزارش‌های واقعی را ارئه بدهند، افزود: چرا دربرابر این کار سکوت کنیم؟ نباید سکوت کرد. البته مسئولان در جریان قرار دارند ولی باید موضع واقعی در این جهت داشته باشیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار