تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی شادگان خبر داد:
وجود ۵۷هزار هکتار سطح زیرکشت در شادگان
مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: شهرستان شادگان دارای ۵۷ هزار هکتار سطح زیرکشت برای کشاورزی است
مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: شهرستان شادگان دارای ۵۷ هزار هکتار سطح زیرکشت برای کشاورزی است.

حمید مطرودی اظهار کرد: از این سطح، ۱۳هزار هکتار نخیلات با دو میلیون و۶۰۰ هزار اصله نخل بوده که ۱۰ هزار هکتار آن بارور و سه هزار هکتار آن غیر بارور است.

وی افزود: ۸۰ درصد نخل ها مربوط به حوزه جراحی و ۲۰ درصد آن مربوط به حوزه کارون است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد:  تولید خارک و رطب سالیانه شادگان ۶۵ هزار تن است و این شهرستان از لحاظ تولید در جایگاه اول قرار دارد.

مطرودی در ادامه، به وجود ۲۰ کارگاه بسته بندی فعال خرما در این شهرستان اشاره کرد که در جعبه های پنج کیلویی، ۱۰ کیلویی و ۲۰ کیلویی صادر می شود.

وی اضافه کرد: این کارگاه ها فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیمی را برای شهروندان و به ویژه زنان روستایی ایجاد کرده است .

مدیر جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: امسال به دلیل خشکسالی و عدم تامین آب انهار شادگان به ویژه در بخش خنافره که عمده ترین نخیلات شادگان در آن حوزه قرار دارد پیش بینی می شود تولید نسبت به سال گذشته به زیر ۴۰ هزار تن برسد.

مطرودی همچنین به اجرای طرح و توسعه نخیلات در این شهرستان و ارائه اعتبارات بلاعوض دولتی جهت احیا و توسعه نخیلات اشاره کرد و گفت: به ازای هر هکتار ۱۲ میلیون ریال به کشاورز پرداخت و همچنین وام های بلاعوض جهت تکریب و هرس نخیلات اعطا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه کار عمده روستاییان شادگان، باغبانی و دامپروری است و حدود ۸۰ درصد از مردم این شهرستان از همین نخیلات امرار معاش می کنند پیشنهاد افرایش قیمت خرما نسبت به سال گذشته جهت جبران هزینه های تولید محصول مطرح شده است .
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار