تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۲۷۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی، سازمان خدومی است که ۴۲ میلیون ایرانی را تحت پوشش دارد
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی، سازمان خدومی است که ۴۲ میلیون ایرانی را تحت پوشش دارد.

سید تقی نوربخش شامگاه سه شنبه در آئین افتتاح مرکز سی.تی.اسکن بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان افزود: به عنوان کسی که در زمان جنگ تحمیلی در بیشتر عملیاتهایی که در این منطقه انجام می شد، حضور داشتم و هم گرما و هم ایثار و مقاومت مردم این شهر را شاهد بودم، همیشه آبادان برای من اسوه مقاومت بوده است.

وی اظهار کرد: خوشحالم به بهانه افتتاح یک مرکز درمانی که بایستی منشاء خدمات به مردم این شهر باشد به اینجا آمده ام و این کمترین خدمتی است که تامین اجتماعی برای رفع آلام و تشخیص بیماری های مردم انجام داده است.

نوربخش با بیان اینکه این آمد و رفت ها بهانه ای است برای خدمتگزاری به مردم و طرح مسائل و گفتگو در جهت دستیابی به راهکارهای حل منطقی آنها تصریح کرد: مردم آبادان نه تنها در زمان دفاع مقدس بلکه در دوران ملی شدن صنعت نفت نیز پیشتاز بوده اند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در خوزستان شهرهای زیادی وجود دارد که در دوران جنگ تحمیلی آسیب دیدند و هنوز به طور کامل توسعه نیافته اند، در جریان سفر رئیس جمهور به خوزستان توفیق این را داشتم که به بسیاری از شهرهای استان خوزستان سرکشی کنم و حقیقتا از بابت وضعیت مردم شرمنده آنان شدم، در برابر رشادت و ایثار مردم آنچه انجام شده در خور و شایسته نبوده است.

 ۱۵۰ هزار آبادانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

نوربخش با اشاره به وجود ۱۵۰ هزار آبادانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی افزود: آبادان تنها شهر غیر مرکز است که دو بیمارستان تامین اجتماعی خواهد داشت و این مسئله در آینده ای بسیار نزدیک محقق می شود.

وی اظهار کرد: دو سال پیش ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تامین اجتماعی در آبادان آغاز شد و در همین دوره نیز به اتمام می رسد، به طور ویژه مسائل مربوط به این مرکز را بررسی و در جهت رفع مشکلات احتمالی تلاش خواهیم کرد.

به گفته نوربخش، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی آبادان در زمینی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع و با صرف اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی می بایست به زودی به انجام و بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: اگر چه این اقدام عملی برای رفع کامل محرومیت نیست اما گام نخست است، قرار است در معماری این بیمارستان جلوه های بومی رعایت شود، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی آبادان بیمارستانی نمونه با معماری بومی منطقه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در زمینه توریسم درمانی نیز کمک می کنیم، گفت: امید می رود با ساخت و راه اندازی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مشکلات مردم آبادان رفع شود.

نوربخش همچنین راه اندازی مرکز تصویربرداری و تجهیزات موجود در آن به عنوان نماد همکاری بین بخشی است در آبادان نام برد و افزود: تمامی مسئولان این شهر اعم از سازمان منطقه آزاد اروند، فرمانداری، تامین اجتماعی و حتی نهاد امامت جمعه دست به دست یکدیگر دادند تا این بیمارستان تعالی یابد، این کمکها و حمایتها بایستی تداوم داشته باشد.

وی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی ۷ بیمارستان در استان خوزستان دارد که با افتتاح بیمارستان امیرکبیر اهواز این رقم به عدد ۸ می رسد.

نوربخش تصریح کرد: در زمان حاضر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری بگیر از خدمات سازمان تامین اجتماعی اعم از درمان، مسکن، حتی تجهیزات کمک درمانی همچون عصا و عینک و غیره بهره می برند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در سال ۹۵، اعتباری معادل ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پرداخت شد که این مبلغ چیزی معادل ۱.۵ برابر مبلغ هدفمندی یارانه هاست که از محل نفت تامین می شود.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: سید تقی نوربخش
:
:
:
آخرین اخبار