تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۷۵۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:
برنامه تحول هلال احمر خوزستان تدوین و اجرا می شود
برنامه تحول هلال احمر خوزستان در راستای برنامه راهبردی 5 ساله هلال احمر کشور در بازده زمانی یکساله پس از نیاز سنجی و اولویت بندی در حوزه های مختلف این جمعیت اجرا می شود
برنامه تحول هلال احمر خوزستان تدوین و اجرا می شود

خوزنیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: برنامه تحول هلال احمر خوزستان در راستای برنامه راهبردی 5 ساله هلال احمر کشور در بازده زمانی یکساله پس از نیاز سنجی و اولویت بندی در حوزه های مختلف این جمعیت اجرا می شود.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر علی خدادادی ظهر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری مدیران این جمعیت گفت: دغدغه سازمانی ما از ابتدا تدوین برنامه راهبردی هلال احمر خوزستان بود که برای عملیاتی کردن آن فعالیت هایی انجام شد که با توجه به تدوین برنامه 5 ساله هلال احمر کشور تلاش ما بر این است که با توجه به ضرروت ها و مقتضیات جمعیت استان آن را به مرحله اجرا برسانیم.

وی افزود: در همین راستا بنا داریم برنامه 5 ساله راهبردی هلال احمر خوزستان را منطبق بر اهداف جمعیت و شرایط اقلیمی استان و بومی نگری شرایط خاص استان، بتوانیم شاهد اجرایی شدن موفق برنامه هلال احمر استان باشیم.

تدوین و اجرای برنامه تحول یکساله در هلال احمر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: برنامه تحول یک ساله هلال احمر خوزستان پس از تدوین و تکمیل برای اجرا به ستاد و شعب جمعیت ابلاغ خواهد شد.

دکتر خدادادی با اشاره به تنگناها و مشکلاتی از قبیل فقر منابع انسانی، لجستیکی و مالی در هلال احمر استان گفت: برای پویایی بیش از پیش در جمعیت هلال احمر خوزستان متأسفانه مشکلات و محدودیت های زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به تعداد محدود منابع انسانی، محدودیت در جابجایی و عدم وجود شرایط احراز پست های سازمانی اشاره کرد.

جوانان، جامعه هدف هلال احمر هستند

وی با بیان اینکه پویایی جمعیت به عوامل و شرایطی برمی گردد که تشکیل دهنده ساختار هستند، اضافه کرد: یکی از آن عوامل، نیروی انسانی است که تجربیات مفیدی دارند و باید در راستای توسعه زیر ساختها  و آموزش نیروهای جوان استان بکار گرفته شود تا بتوانیم داوطلبان و جوانان بیشتری را جذب و به عنوان سرمایه های پایدار جمعیت در راستای اهدف ذاتی جمعیت و فعالیت های بشر دوستانه بکار بگیریم.

دکتر خدادادی عنوان کرد: جوانان جامعه هدف اصلی و اولویت نخست هلال احمر استان هستند و به عنوان سرمایه ملی به آنها توجه ویژه  داریم که با ویژگی هایی که دارند، می توانند به شکوفایی و پویایی هلال احمر کمک شایانی کنند.

لزوم توانمندسازی جوانان در مقابل آسیب های اجتماعی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: باید از دو جهت برای جوانان برنامه ریزی داشته باشیم، یکی اجرای برنامه های متنوع جهت مصون سازی  و صیانت از آنها در برابر آسیب های اجتماعی تا بتوانیم افراد سالم و توانمندی داشته باشیم.

دکتر خدادادی خاطرنشان کرد: دومین جنبه برنامه ریزی برای جوانان، ارائه آموزش های لازم برای فراهم سازی زمینه توانمندسازی جوانان است که بتوانند در عرصه های مختلف نقش آفرینی کنند، به ویژه برای مقابله با همان آسیب های اجتماعی که جامعه ما را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه هلال احمر در حوزه جوانان برنامه هایی دارد که به وظایف ذاتی آن بر می گردد، ادامه داد: افزایش توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی هستند یکی از برنامه های کلیدی ما است.

کاهش خطرپذیری مناطق محروم با کمک خانه های هلال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تأکید بر فعالیت های نوع دوستانه افزود: با کارهایی که در زمینه محرومیت زدایی انجام شد و با کمک خانه هلال که در آینده شکل می گیرد، با اولویت بندی و نیازسنجی مناطق مختلف و همکاری های فرابخشی رفع نیازهای مناطق محروم در دستور کار قرار می گیرد.

دکتر خدادادی با اشاره به وجود روستاهایی در مناطق مختلف استان است که از حداقل امکانات برخوردار هستند یادآور شد: این کار در راستای وظایف ذاتی هلال احمر است که همان کاهش خطرپذیری اقشار مختلف می باشد.

وی با اشاره به اصول هفتگانه جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ، گفت: ما اصولی داریم که براساس آنها عمل می کنیم و باید الگو باشیم و اگر کسی در خلاف جهت این اصول حرکت کند، نتیجه مطلوبی نمی گیرد و این امر  با اصل تسکین الام بشری و بشردوستی هلال احمر سازگاری ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: اگر در جامعه اسلامی و به ویژه در هلال احمر کسی به دنبال جایگاه باشد و نوع دوستی و خدمت به مردم را فراموش کند، نمی تواند مدافع فعالیت های بشردوستانه باشد.
:
:
:
آخرین اخبار