تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۷۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوش در مجلس:
آب شرب روستایی شوش دچار مشکل است
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مناطق روستایی شهرستان از مشکلات آب شرب گلایه دارند
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مناطق روستایی شهرستان از مشکلات آب شرب گلایه دارند.

سید راضی نوری ظهر امروز در چهارمین گردهمایی شهرداران استان خوزستان با بیان اینکه آب شرب روستایی شهرستان شوش دچار مشکلات زیادی است، اظهار کرد: هر جای شهرستان شوش که برویم مردم از مشکلات این حوزه گلایه کرده و خواستار رفع مشکلات آب شرب می‌شوند.

وی با بیان اینکه منابعی که برای رفع مشکلات آب روستایی، باید از استان تأمین شود متأسفانه جذب نمی‌شود، گفت: امیدواریم با عنایت استاندار که از نزدیک صدای مردم شوش را با سعه صدر شنید و مشکلات آنها را جویا شد؛ چالش‌ها و موانع برطرف شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رفع این مشکل نیاز به یک عزم جدی دارد که امیدواریم در کل مناطق روستایی استان خوزستان مشکل آب شرب برطرف شود.

مسأله اشتغال در شوش یک معضل و مشکل اساسی است

امام جمعه شوش مسأله اشتغال در این شهرستان را یک معضل اساسی عنوان کرد و خواستار اجرای طرح تسطیح اراضی در بخش وسیع‌تری از شوش برای افزایش اشتغال شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد امام در چهارمین گردهمایی شهرداران استان خوزستان با اشاره به مشکل اشتغال در این شهرستان اظهار کرد: مسأله اشتغال در شوش یک معضل و مشکل اساسی است.

وی با بیان اینکه چالش اشتغال در شوش راه حل دارد افزود: با توجه به اینکه در این شهرستان 300 هزار هکتار زمین وجود دارد، کمتر از یک صد هزار هکتار آن زیر کشت است و بیش از 200 هزار لم‌یزرع باقی مانده است.

امام جمعه شوش تصریح کرد: برای رفع مشکل اشتغال انتظار داریم که طرح 550 هزار هکتاری رهبری که در شهرستان شوش 60 هزار هکتار است، در بخش وسیع‌تری اجرا شود.

امام ادامه داد: این اقدام باعث می‌شود که مقداری از بیکاری جوانان منطقه شوش برطرف شود.

وی همچنین به تسهیلات بانک‌های شوش به جوانان بیکار نیز اشاره کرد و گفت: بانک‌های این شهرستان با مردم، آن طور که انتظار می‌رود همکاری نمی‌کنند.

صبح امروز جمعی از اهالی شهرستان شوش با قرار گرفتن در مسیر استاندار خوزستان در اعتراض به استخدام نیروهای غیربومی توسط شرکت‌های صنعتی این شهرستان گلایه کردند.

کاهش رتبه امنیت در شهرستان شوش

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد امام با اشاره به امنیت پایین این شهرستان اظهار کرد: در حالی که شوش، زمانی امن‌ترین شهرستان استان بود اما متأسفانه رتبه امنیت این شهرستان بسیار پایین آمده است.

وی افزود: شکایت‌هایی که از مردم منطق مختلف شهرستان، در ارتباط با مسأله ناامنی شده است، یک پرونده قطوری را در دفتر ما تشکیل می‌دهد.

امام جمعه شوش با بیان اینکه ناامنی در شهرستان شوش بیداد می‌کند، خاطرنشان کرد: هم از لحاظ نیرو و هم از حیث امکانات و تجهیزات، نیاز به یک عنایت ویژه در ارتباط با امنیت شهرستان شوش داریم.

شهرستان شوش با 219 روستا، در شمال خوزستان قرار دارد، این شهرستان دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی است که کمتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

چهارمین گردهمایی شهرداران خوزستان با ریاست استاندار خوزستان و میزبانی شهرداری شوش در تالار نیایش این شهرستان برگزار شد.

شهرستان شوش با 219 روستا، بافت و ساختاری روستایی دارد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شوش
:
:
:
آخرین اخبار