تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۲۷۵۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول کمیته اعزام در مرز شلمچه:
زائران اربعین از نیمه مرداد برای دریافت ویزای تک نفره اقدام کنند
آن دسته از زائران متقاضی سفر به عراق برای شرکت در اربعین حسینی جهت دریافت ویزای تک نفره از ۱۵ مردادماه امسال اقدام کنند
 مسئول کمیته اعزام در مرز شلمچه گفت: آن دسته از زائران متقاضی سفر به عراق برای شرکت در اربعین حسینی جهت دریافت ویزای تک نفره از ۱۵ مردادماه امسال اقدام کنند.

هوشنگ دشتی نژاد با اشاره به وجود پنج دفتر صدور ویزا تحت نظر سازمان حج و زیارت در شهرهای آبادان و خرمشهر از شهروندان خواست تا با مراجعه به این دفاتر نسبت به دریافت ویزای تک نفره اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه صدور ویزا برای متقاضیان دفاتر دیگری نیز وجود دارند، افزود: از آنجاییکه این دفاتر زیر نظر سازمان حج و زیارت نیستند این سازمان هیچ مسئولیتی در قبال آنان در مواجه با مشکلات احتمالی ندارد.

مسئول کمیته اعزام در مرز شلمچه اظهار کرد: متقاضیان می توانند با در دست داشتن دو قطعه عکس و گذرنامه خود و مراجعه به دفاتر مربوطه این سازمان و پرداخت هزینه های مربوطه نسبت به دریافت ویزای تک نفره خود اقدام کنند.

دشتی نژاد تصریح کرد: مدارک یاد شده پس از تجمیع به شرکت خوزستان سفر در اهواز(رابط دفاتر زیارتی با کنسولگری عراق در اهواز) ارسال و آنان نیز پس از تحویل مدارک به کنسولگری و دریافت ویزاهای صادر شده آنها را به دفاتر زیر مجموعه حج  و زیارت در شهرستانها ارسال می کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ آبان ماه امسال مصادف است با اربعین اباعبدالله الحسین(ع) یادآور شد: با توجه به آغاز کار صدور ویزای تک نفره از ابتدای شهریورماه امسال و مهلت سه ماهه ویزای صادر شده و امکان ماندگاری یک ماهه در عراق به واسطه همین ویزا، زائران می توانند با اطمینان خاطر و بدون نگرانی به زیارت بروند.

راه اندازی دفتر کنسولگری عراق در خرمشهر با مشکلاتی همراه بود

مسئول اعزام در مرز شلمچه و نماینده حج و زیارت خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در اربعین سال گذشته راه اندازی دفتر کنسولگری عراق در خرمشهر با مشکلاتی همراه بود، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار شد تا یک دفتر کنسولگری دیگر نیز در اهواز برای انجام این کار راه اندازی شود.

دشتی نژاد با اشاره به وجود دفاتر کنسولگری عراق تنها در شهرهای اهواز، تهران و مشهد افزود: در صورت مواجه با ازدحام جمعیتی و لزوم رفع سریع مشکلات احتمالی زوار، امکان راه اندازی دفتر کنسولگری عراق در منطقه آزاد اروند وجود دارد اما در زمان حاضر هیچ تصمیمی برای این کار اتخاذ نشده است.

وی اظهار کرد: متقاضیان سفر به عراق برای شرکت در آئین اربعین حسینی در صورت مواجه با مشکلات احتمالی و عدم دریافت پاسخ مناسب از سوی دفاتر می توانند مراتب را از طریق شماره های تماسی که در دفاتر نصب شده به حراست سازمان حج و زیارت خوزستان اطلاع دهند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار