تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۵۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه شورای سلامت رامشیر مطرح شد؛
اقدامات پیشگیرانه بیماری تب کنگو و مالت
در چهارمین جلسه شورای سلامت رامشیر به انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت و افتتاح کلینیک ترک دخانیات در این شهرستان اشاره شد
ظهر روز چهارشنبه چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان رامشیر به ریاست فرماندار و با حضور اعضای مرتبط در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حبیب سیلاوی رییس مرکز بهداشت شهرستان رامشیر در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین، گزارشی از مصوبات جلسه قبل ارائه کرد و گفت: برابر مصوبه شورای سلامت شهرستان، شهرداری مکلف شده بود که در یک بازه زمانی مشخص، نسبت به لایروبی و آهک پاشی جداول اقدام کند ولی برابر بازدیدی که از برخی مناطق شهر انجام شد متاسفانه هیچگونه فعالیتی در خصوص لایروبی جداول و آهک پاشی انجام نشده و اگر هم انجام شده تاکنون هیچگونه مستندی به این مرکز ارائه نشده است.

وی در ادامه بر انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از ابتلا به  بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت با توجه به شیوع آن در برخی مناطق استان تاکید کرد.

لزوم پیگیری و اجرای مصوبات شورای سلامت رامشیر

فرماندار رامشیر نیز در این جلسه بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات شورای سلامت رامشیر تاکید کرد و اظهار داشت: مصوباتی که برای هر دستگاه به تصویب می‌رسد لازم‌الاجراست و شهرداری رامشیر نیز باید مصوبات شورای سلامت را با جدیت اجرا کند.

سعید فیوضی در ادامه به افتتاح کلینیک ترک دخانیات در درمانگاه شماره یک رامشیر اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان را از طرق مختلف به مضرات استعمال دخانیات به خصوص قلیان آشنا کنیم و این امر از وظایف کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان است.

فیوضی در ادامه به کمپین "قلیان ها را گلدان کنیم" اشاره کرد و همه شهروندان را برای پیوستن به این کمپین و کمک به اطلاع رسانی وسیع پیرامون مضرات مصرف قلیان در شهرستان دعوت کرد.

در ادامه دستگاه های مجری مصوبات، در مورد اقدامات انجام شده در خصوص اجرای وظایف خود، توضیحاتی ارائه کردند.

در حاشیه این جلسه نیز از آقایان جعفر حمید دهیار روستای رمیله علیا و محمدمهدی بدری دهیار روستای تلتلیه که در زمینه مدیریت پسماند علیرغم کمبود امکانات، فعالیت خوبی داشته اند با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.
:
:
:
آخرین اخبار