تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
شهرک کشاورزی در شوش احداث می شود
استاندار خوزستان بر ایجاد شهرک کشاورزی در شوش در راستای رونق تولید و اشتغال در این شهرستان تاکید کرد
استاندار خوزستان بر ایجاد شهرک کشاورزی در شوش در راستای رونق تولید و اشتغال در این شهرستان تاکید کرد.

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در سیزدهمین سفر شهرستانی خود به در شوش هدف از این سفرها را بررسی مسایل و مشکلات شهرهای مختلف استان خوزستان و برنامه ریزی برای تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود:تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در زمینه تولید و اشتغال از دیگر اهداف این سفرهاست.

وی همچنین به بازدید خود از کارخانه نیشکر هفت تپه اشاره کرد و گفت:سرمایه گذار خصوص خصوصی باید با هماهنگی و کمک فرماندار برای گسترش و توسعه شرکت برنامه ریزی کند تا این شرکت به سود دهی برسد ضمن اینکه برای استمهال پرداخت هزینه برق ، آب و گاز این شرکت کمک می شود مشروط بر اینکه مدیریت جدید این شرکت نسبت به تعهدات خود در قبال کارگران شاغل در این شرکت عمل کند.

وی همچنین از کارخانه پاک چوب تولید کننده MDF به عنوان یکی از واحدهای صنعتی موفق در کشور نام برد و گفت:طرح توسعه این کارخانه در راستای خودکفایی کشور از چوب فشرده بسیار مهم و ارزشمند بوده و در رونق اقتصادی و تولید اشتغال در منطقه موثر است.

شریعتی با اشاره به بازدید صورت گرفته از کارخانه کاغذ پارس ، شرکت حریر خوزستان ، کارخانه قند شوش ، طرح آبزی پروری شهید مهران زاده گفت:برای جذب سرمایه گذار در استان خوزستان نهایت تلاش صورت خواهد گرفت.

استاندار خوزستان همچنین به کارخانه قند شمال خوزستان اشاره کرد و گفت:شرکت قند شوش بعد از حدود 10سال تعطیلی با تلاش دولت تدبیر و امید و همکاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت و تامین 100 میلیارد ریال در گام نخست مرحله بازسازی را طی می کند.

وی افزود:حدود 600 میلیارد ریال برای راه اندازی مجدد این کارخانه اعتبار نیاز است و پیگیری از طریق سازمان برنامه ریزی برای تامین مابقی اعتبار مورد نیاز این کارخانه در حال انجام است ضمن اینکه تلاش می شود از محل منابع استانی نیز برای راه اندازی مجدد این کارخانه تلاش شود.

شریعتی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان نیز گفت:اقدام بسیار خوبی در راستای اجرای این طرح انجام شده اما مشکلاتی وجود دارد که بناشده از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیگیری لازم برای رفع این مشکلات انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان همچنین گفت: 85 هزار هکتار از این طرح در محدوده شهرستان شوش در حال آماده سازی است که با زیر کشت رفتن این زمین ها تولید و اشتغال در این شهرستان رونق خواهد گرفت.

وی به پیگیری موضوع حریم میراث فرهنگی شوش نیز اشاره کرد و گفت:مجوز شهرک کشاورزی شوش دریافت شده ضمن اینکه با احداث این شهرک در شهرستان شوش با وجود زنجیره تولید کشاورزی ، دام و آبزی پروری شاهد رونق کسب و کار در شمال خوزستان خواهیم بود و در این راستا با آماده سازی زیر ساخت ها این شهرک به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی از پیگیری تکمیل طرح پل شهید ناجیان در کرخه و پل هفت تپه به میانرود نیز خبر داد و گفت:شایسته این مردم نیست این طرح ها بعد از گذشت 10 سال به اتمام برسند ضمن اینکه برای طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) نیز ردیف بودجه ای درنظر گرفته شده و پارسال گذشته 40 میلیارد ریال اعتبار داشته اما تنها 12 میلیارد ریال آن تخصیص یافته که امسال تامین اعتبار خواهد شد.

وی در خاتمه گفت:شهرستان شوش دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی در زمینه های مختلف از جمله گردشگری ومیراث فرهنگی است که متاسفانه ازاین ظرفیت ها شاید در حد 10درصد استفاده شده است لذا ضروری است در حوزه گردشگری به صورت ویژه کار شود.

استاندار خوزستان از عملکرد میراث فرهنگی در شهرستان شوش انتقاد کرد و گفت:میراث فرهنگی در شوش بسیار ضعیف ظاهر شده که باید رویه خود را اصلاح کند.

وی وضعیت بیکاری در شهرستان شوش را قابل قبول ندانست و گفت:حجم بالای بیکاری در شوش با وجود ظرفیت های بالا قابل قبول نیست و نگران کننده و مایه تاسف است.

استاندار خوزستان در سفر یک روزه خود به شهرستان شوش بر مزار هشت شهید گمنام در یادمان فتح المبین حضور یافت و به زیارت حضرت دانیال نبی (ع) رفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار