تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح اولین دفتر نمایندگی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در اهواز
اولین دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و عراق روز پنج شنبه ، 31 تیرماه با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در محل اتاق بازرگانی اهواز افتتاح شد
اولین دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و عراق روز پنج شنبه ، 31 تیرماه با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در محل اتاق بازرگانی اهواز افتتاح شد.

یحیی آل اسحاق رییس اتاق مشترک ایران و عراق در حاشیه این افتتاحیه به پیگیری‌ها و حمایت‌های جدی برای راه‌اندازی این دفتر اشاره و اظهار کرد: از لحاظ قانونی افتتاح دفاتر نمایندگی‌های اتاق مشترک باید در هیأت مدیره این اتاق‌ها تصویب شود و سپس مورد تصویب اتاق بازرگانی کشور قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و عراق حتما یار و همکار خوبی برای تمام فعالان و مسئولین ارشد کشور عراق خواهد بود، افزود: تاکنون در برابر تاسیس این دفتر مقاومت می‌شد و حمایت از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی اتاق مشترک در استان‌ها به هر دلیلی صورت نمی‌گرفت.

آل اسحاق تصریح کرد: اگر اتاق بازرگانی کشور از راه‌اندازی دفتر نمایندگی اتاق مشترک حمایت نمی‌کرد، تاسیس این دفتر صورت نمی‌گرفت. راه‌اندازی دفتر فوق در اتاق بازرگانی اهواز می‌تواند به سایر اتاق‌های بازرگانی کشور نیز تعمیم یابد.

وی با بیان این‌که تصمیمات اتخاذ شده در این دفتر نمایندگی توسط اتاق مشترک مورد حمایت جدی خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ان‌شالله افتتاح این دفتر منشا اقدامات بزرگی واقع شود. فعلا آقای علی طرفی حموله مسئول این دفتر خواهند بود تا ضوابط و دستورالعمل‌ها بعدا به اجرا گذاشته شود.

همچنین مهرداد نیکو، معاون اقتصادی استاندار خوزستان نیز در حاشیه افتتاح این دفتر اظهار کرد: تفویض اختیار و تمرکززدایی اختیارات مرکز که یکی از شعارهای کشور در سالیان اخیر بوده که راه‌اندازی این دفتر نشانگر حرکت در راستای این شعار است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این دفتر به منظور تسهیل روابط دو کشور ایران و عراق صورت گرفته و امیدواریم مسئولان اتاق بازرگانی از این ظرفیت تفویض اختیار به خوبی استفاده کنند.

نیکو عنوان کرد: اگر اتاق بازرگانی اهواز از ظرفیت این تفویض اختیار از سوی اتاق بازرگانی کشور به خوبی استفاده کند، این امر سبب تفویض اختیارات بیشتر به استان می شود و همچنین اعتماد اتاق بازرگانی کشور در خصوص این تفویض اختیار، قابل تقدیر و تشکر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار