تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون درمان تامین اجتماعی خوزستان خبر داد:
پیش بینی ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای بخش درمان تامین اجتماعی خوزستان
معاون درمان تامین اجتماعی خوزستان، میزان اعتبارات پیش بینی شده در بخش درمان استان طی سال جاری را حدود یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد
معاون درمان تامین اجتماعی خوزستان، میزان اعتبارات پیش بینی شده در بخش درمان استان طی سال جاری را حدود یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

صادق جلیلی گفت: به طور معمول دو سوم از این اعتبارات در بخش درمان غیرمستقیم (مراکز طرف قرارداد) و مابقی نیز در بخش درمان مستقیم هزینه می شود.

وی با بیان اینکه اولویت بندی خدمات و اقدامات قابل ارائه و انجام به میزان تقاضا بستگی دارد، افزود: هنگامی که یک خدماتی متقاضی بیشتری داشته باشد به طور قطع اولویت ما همان خواهد بود به طور مثال اگر دستگاه «سی.تی.اسکن» متقاضی بیشتر دارد ابتدا آن را تامین و سپس سراغ سایر موارد می رویم.

معاون درمان تامین اجتماعی خوزستان اظهار کرد: خدمات پاراکلینیکی ما نیز نسبت به سطح بندی درمانگاههای تحت پوشش سازمان متفاوت است به طوریکه در برخی از آنها تنها یک دستگاه رادیولوژی ساده و در برخی دیگر دستگاه «ام.آر.آی» وجود دارد.

وی در خصوص برنامه ریزی برای ارتقای سطح بیمارستانهای تامین اجتماعی در شهرهای مختلف خوزستان تصریح کرد: موضوع ارتقای کمی و کیفی بیمارستان بنا بر توان هر شهرستان انجام می شود و در زمان حاضر نیز بیمارستانها بنا بر ظرفیت و تعداد تخت های مشخص در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

معاون درمان تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی بخش دیالیز در اهواز گفت: راه اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب نیز از دیگر برنامه های آتی ما به شمار می رود.

جلیلی در خصوص پزشکان فعال در بیمارستانهای تامین اجتماعی در سطح استان افزود: سعی کرده ایم تا متناسب با استاندارد هر مرکز نسبت به جذب نیروهای مورد نیاز اقدام کنیم اما با توجه به کمبود پزشک، پرستار و غیره در کل کشور وجود دارد، احتمال اینکه برخی از شهرها با کمبود مواجه باشند، وجود دارد، به طور قطع در جذب نیروهای مورد نیاز تلاش خواهیم کرد.

۳۱ مرکز درمانی فعال

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی خدمات در سطح استان خوزستان مد نظر است، اظهار کرد: در زمان حاضر کار ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تامین اجتماعی آبادان با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که اتمام و تجهیز آن تا پایان سال جاری و یا حداقل اوایل سال آینده جزو اولویتهای کاری ما به شمار می رود.

جلیلی تصریح کرد: کار ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی امیرکبیر اهواز با ۹۷ درصد پیشرفت رو به اتمام است که درهفته دولت امسال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گفته معاون درمان تامین اجتماعی خوزستان، کار ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی دزفول نیز با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: خوشبختانه خوزستان از لحاظ تعداد مراکز تامین اجتماعی در وضعیت خوبی قرار دارد و پس از تهران بیشترین مراکز را خوزستان وجود دارد.

جلیلی گفت: در زمان حاضر ۳۱ مرکز درمانی شامل ۶ بیمارستان فعال، سه بیمارستان در حال ساخت بوده و مابقی نیز شامل پلی کلینیک، دی کلینیک و درمانگاههای شبانه روزی، تخصصی و اورژانس در سطح استان خوزستان است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار