تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
سومین تصفیه‌خانه فاضلاب بزرگ کشور در شرق اهواز به بهره‌برداری می‌رسد
استاندار خوزستان با تاکید بر تکمیل پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز گفت: سومین تصفیه‌خانه فاضلاب بزرگ کشور در شرق اهواز باید تا پایان سال ۹۵ تکمیل و آماده بهره‌برداری شود
استاندار خوزستان با تاکید بر تکمیل پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز گفت: سومین تصفیه‌خانه فاضلاب بزرگ کشور در شرق اهواز باید تا پایان سال ۹۵ تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

شامگاه پنجشنبه استاندار خوزستان به همراه فرماندار اهواز و جمعی از مسئولان دستگاه‌های استان در محل پروژه احداث تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب شرق اهواز حاضر شد و از روند احداث این پروژه عمرانی بازدید کرد.

غلامرضا شریعتی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات اعتبار لازم برای ادامه روند احداث تصفیه خانه شرق اهواز اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته تصفیه خانه بزرگ فاضلاب شرق اهواز باید تا پایان سال 95 تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به تکمیل بنا و تاسیسات اصلی پروژه تصفیه‌خانه گفت: احداث بناهای مورد نیاز و نصب تجیزات اصلی که اغلب از کشور آلمان خریداری شده‌اند به پایان رسیده است و اگر بتوانیم تا پایان سال آن را به اتمام برسانیم و وارد مدار کنیم گام بزرگی در اقتصاد مقاومتی برداشته‌ایم.

استاندار خوزستان با اشاره به حضور شرکتهای مشاور بزرگ از داخل و خارج از کشور در این پروژه گفت: تصفیه‌خانه شرق اهواز با تکنولوژی‌های روز دنیا احداث شده و در صورت بهره‌برداری سومین تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب در کشور خواهد بود که از این حیث خدمت بزرگی به مردم خوزستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به  سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به اهواز گفت: ریاست جمهوری در سفری که به خوزستان داشتند قول تکمیل و بهره‌برداری رساندن تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز را به مردم دادند بنابراین ما مسئولان به ویژه وزارت نیرو، شرکت توانیر و استانداری خوزستان نباید نسبت به وعده و دستور رئیس جمهور بی‌تفاوت باشیم.

شریعتی به مذاکره خود با شرکت توانیر اشاره کرد و گفت: به مدیران این شرکت تاکید کردیم که قول رئیس جمهور تعهد همه ما است و با توجه به پیشرفت 85 درصدی این پروژه باید تمام تلاش خود را بهره‌برداری از آن بکنیم.

وی گفت: سازمان آب و برق خوزستان بیش از 1500 میلیارد تومان از شرکت توانیر مطالبات دارد که اکنون برای تکمیل 15 درصد بقیه تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب به 50 میلیارد تومان از مطالبات از توانیر نیاز دارد.

استاندار خوزستان همچنین گفت: مدیران شرکت توانیر نیز قول داده‌اند در صورت تامین مطالبات این شرکت از سوی کشور عراق نخستین پرداخت را به خوزستان تخصیص بدهند تا این تصفیه‌خانه تکمیل و مشکل آن حل شود.

گفتنی است ؛ یکی از مشکلات جدی رودخانه کارون به عنوان بزرگترین رودخانه کشور و شریان حیاتی خوزستان وارد شدن فاضلابهای شهری در شهرهایی مانند اهواز است که به شدت حیات رودخانه را با مخاطرات مواجه کرده است به طوری که کارشناسان معتقدند در صورت ادامه این روند کارون به بزرگترین کانال فاضلاب دنیا تبدیل خواهد شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار