تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۲۷۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جولان زباله‌ها در خیابان‌های ایذه
وضعیت فعلی جمع آوری زباله در شهرستان ایذه نامطلوب بوده که این امر سبب نارضایتی مردم شده است
بیش از یک سال از وضعیت نامطلوب خدمات شهری و عدم جمع آوری به موقع زباله‌ها در سطح خیابان‌های ایذه می‌گذارد که این امر منجر به نارضایتی مردم از شورای شهر شده است.

پس از اینکه مردم در فضای حقیقی و مجازی از این نهادها اعلام نارضایتی کرده‌اند رسانه‌ها به سرعت دست به کار شدند و شروع به نگارش گزارش‌هایی در این زمینه کردند ولی با وجود رسانه‌ای شدن این مشکل در وضعیت جمع آوری زباله‌های شهری تغیرات مثبتی ایجاد نشده و این وضعیت همچنان ادامه دارد.


هرچند در برخی گزارش‌ها و مصاحبه‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی برخی مسئولان شهری به دنبال بیان عملکرد و بیلان کاری خود هستند، اما هر آنچه که مردم در سطح خیابان‌های شهر مشاهده می‌کنند زباله‌های رها شده‌ای هستند که با بوی بد یکه تازی می‌کنند.

همچنین نباید از کانال‌ها و فاضلاب‌های سطح شهر ایذه گذر کرد چرا که کوهی از زباله و لجن را در خود جای داده‌اند؛ عدم لایروبی  فاضلاب‌ها علاوه بر تولید بوی بدغیر قابل تحمل برخی نیز معتقدند این وضعیت می‌تواند منجر به شیوع دسته‌ای از بیماری‌ها شود.

مردم در انتظار تصمیمات شورای شهر و شهردار در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها هستند؛ آیا شورای شهر در سال پایانی خود رضایتمندی مردم را در زمینه خدمات شهری به دست خواهد آورد یا اینکه همانند گذشته چند ماه باقی مانده عمر شورا را سپری خواهند کرد؟


در سال‌های اخیر نتوانستیم به خوبی خدمات شهری را ساماندهی کنیم

هدایت الله سلحشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایذه، اظهار داشت: قرارداد پیمانکار خدمات شهری رو به اتمام است و شهرداری مناقصه جدید برای پیمانکار خدمات شهری را برگزار کرده است.

وی به شیوه عقد قرارداد با پیمانکاران اشاره کرد و گفت: شیوه قرارداد در 2 بخش است، یکی جمع آوری زباله‌های خانگی و دیگری لایروبی کانال‌های سطح شهر که به صورت تناژی محاسبه و پرداخت می‌شوند.

رئیس شورای شهر ایذه در ادامه افزود: پیمانکار بخش لایروبی فاضلاب‌ها مشخص شده است، اما در قسمت زباله‌ها مناقصه باطل شد که شهرداری دوباره استعلام خواهد گرفت و هفته آینده قطعا پاکت این پروژه نیز باز و پیمانکار جدید معرفی می‌شود که با این اتفاق روند خدمات دهی به شهروندان تغییر خواهد کرد.

سلحشور با ابراز گلایه از برخی شهروندان به‌دلیل عدم پرداخت عوارض بیان کرد: به عنوان رئیس شورا یک انتقاد دارم که چرا مشارکت مردم در پرداخت عوارض کاسته شده و این قطعا سبب کم شدن درآمد شهرداری خواهد شد. شهرداری با این درآمد کم حقوق کارمندان و بدهی‌ها را پرداخت می‌کند با این وضعیت نیز شهرداری بد عمل نکرده است.

وی به برنامه های آینده شهرداری اشاره و عنوان کرد: قرار است که یک ماشین خط کشی خریداری شود و علاوه بر آن اقدامات خرید قیر برای آسفالت و لکه گیری خیابان‌ها انجام شده است.

رئیس شورای شهر ایذه تصریح کرد: شیوه انعقاد قراردادهای قبلی شهرداری اشتباه بوده است، اما پیمانکاران جدید به صورت تناژی حمل زباله خواهد کرد به این صورت که هرچه بیشتر زباله جمع آوری کنند پول بیشری دریافت خواهند کرد و نظارت شهرداری نیز بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: به عنوان رئیس شورا از مردم به سبب اینکه در طی این سالها نتوانستیم بخش خدمات شهری را ساماندهی کنیم عذرخواهی می‌کنم، اما امیدوار هستیم که در طی این ماه‌های باقیمانده این کار را به خوبی انجام دهیم.


وضعیت فعلی جمع آوری زباله ها نامطلوب است

هادی محمودیان اظهار  داشت: وضعیت فعلی جمع آوری زباله‌ها نامطلوب است،که این موضوع را می‌توان به کم کاری شورای شهر ربط داد.

این شهروند ایذه‌ای بیان کرد: اگر نگاهی به کانال‌های سطح شهر بیاندازید واقعا تلی از زباله را در آنجا مشاهده خواهید کرد که این وضعیت می‌تواند انواع بیماری‌ها را بوجود آورد.

وی عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری می‌توانند با بکار گرفتن پیمانکاران توانمند و نظارت بیشتر در امر جمع آوری زباله این معضل را ریشه کن کنند.

محمودیان در پایان گفت: در طی این 3سال گذشته شهر ایذه تغییراتی نداشته است که این نیز به کم کاری شورای شهر برمی‌گردد ولی به عنوان یک شهروند امیدوار هستم که در چند ماه آینده شورای شهر بتواند رضایتمندی مردم را به دست آورند.

                                                                         
در عصری که زباله را به نوعی سرمایه می‌دانند و با بازیافت زباله درآمدزایی می‌کنند، متاسفانه در ایذه زباله‌ها نه تنها سرمایه و درآمدی نیستند بلکه عاملی برای نارضایتی‌های مردم به دلیل خطراتی از جمله شیوع برخی بیماری‌ها و نیز تولید بوی نامطبوع شده است. ایذه از مشکلات زیادی رنج می‌برد ولی بعضی از این مشکلات به تصمیمات مسئولان کشوری ربط ندارد و فقط همت مسئولان شهرستانی را می‌طلبد.

امید است اعضای شورای شهر و نیز مسئولان شهرداری ایذه که به خواست مردم به این منصب رسیده‌اند، قدردان موقعیت اجتماعی به دست آمده‌اشان باشند و با حل مشکلات موجود به ویژه حل معضل زباله‌ها رضایت مردم را جلب کنند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: ایذه
:
:
:
آخرین اخبار