تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز اجرای چند طرح بهداشتی و درمانی در اهواز
اجرای چند طرح بهداشتی و درمانی روز پنجشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد
اجرای چند طرح بهداشتی و درمانی روز پنجشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در خصوص این طرح ها گفت:در راستای تداوم اجرای طرح تحول سلامت در موضوع بهداشت، اقدامات مطلوبی در این مرکز و مناطق محروم استان صورت گرفت که از مهم ترین آن می توان به ساخت خانه بهداشت در روستای عشاره کوچک و روستای الباجی اشاره کرد.

وی افزود: خانه بهداشت عشاره شهرستان اهواز حدود یک هزار نفر و خانه بهداشت الباجی نیز حدود سه هزار و 500 نفررا در حوزه بهداشت و درمان تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: خدمات درمانی در این مراکز به صورت کامل به مردم ارائه شده و تنها 10 تا 15 درصد هزینه ها از آن ها دریافت می شود.

وی بیان کرد: همچنین 436 قلم دارو نیز در اختیار داروخانه های مناطق روستایی قرار داده شد که با فرانشیز 10 درصدی در اختیار مردم قرار گیرد.

شریفی همچنین از توزیع داروهای تقویتی و مکمل های دارویی بین جامعه هدف شهری و روستایی غرب اهواز به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال ازابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی بیان کرد: این داروها و مکمل ها بین مادران، کودکان، میانسالان و سالمندان شهری و روستایی غرب اهواز توزیع شده که این اقلام شامل قطره آهن و مولتی ویتامین، قرص آهن و اسیدفولیک، کپسول مولتی ویتامین و پرل ویتامین دی بوده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در سال 95 علاوه بر این دوخانه بهداشت جدید، خانه بهداشت سید نبی و سید علی چعب را نیز در مناطق روستایی شهرستان اهواز احداث کرده که برای هر خانه بهداشت یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه صرف شده است.

وی همچنین به احداث 9 واحد آزمایشگاهی در منطقه 3 کوی علوی اشاره کرد و گفت: این واحدها با اعتباری معادل شش میلیارد ریال در این منطقه احداث شد و دیگر ساکنان مناطق ملاشیه، عین دو ، کوی علوی کوی سعدی برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی نیازی به مراجعه به مرکز شهر را نداشته و جواب آزمایشات آن ها نیز در سریعترین زمان تحویل داده می شود.

وی تصریح کرد: در بحث تحول نظام سلامت در مرکز بهداشت غرب اهواز با حمایت های دانشگاه علوم پزشکی اهواز، راه هشت ساله را هشت ماهه رفتیم و امید است بتوانیم در آینده ای نزدیک شاخص های بهداشت و درمان را استانداردهای لازم در جهت ارتقای رضایتمندی مردم برسانیم.

رونمایی ازبازسازی و تجهیز مرکز آموزش بهورزی ، رونمایی همزمان از 9 واحد نمونه گیری آزمایشگاهی، رونمایی از ساختمان جدید خانه بهداشت الباجی و رونمایی از ساختمان جدید خانه بهداشت عشاره کوچک از جمله پروژه هایی بود که در روز پنجشنبه درمنطقه غرب شهرستان اهواز انجام شد.

روستای الباجی از روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی اهواز است که در فاصله 15کیلومتری اهوازدرمسیراندیمشک قرار دارد.

عشاره کوچک نیز روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهواز در استان خوزستان و در دهستان الهایی قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار