تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۷۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک استادیار دانشگاه:
سیاه نمایی در جامعه، سرمایه گذاران را بدبین می کند
سیاه نمایی های برخی گروههای سیاسی در جامعه و علیه دولت، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را نسبت به آینده کشور بدبین می کند
استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سیاه نمایی های برخی گروههای سیاسی در جامعه و علیه دولت، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را نسبت به آینده کشور بدبین می کند.

سید مرتضی افقه در خصوص برخی از محورهای سخنان رئیس جمهوری در جمع مردم کرمانشاه اظهار کرد: این سیاه نمایی ها به ضرر منافع ملت است و باعث می شود سرمایه گذاران در سرمایه گذاری های احتمالی دچار تردید شوند که نتیجه آن وخیم تر شدن شرایط اقتصادی کشور در بلند مدت است.

وی افزود: برخی از فعالان و گروههای سیاسی ما مراحل رشد و بلوغ خود را طی نکرده اند و در نتیجه فراموش می کنند مصالح ملی یک کشور و جامعه بالاترین هدف است.

افقه ادامه داد: برخی گروهها که با بلوغ سیاسی فاصله زیادی دارند، مصالح فردی، حزبی و گروهی را به مصالح کشور و ملی و حتی مصالح مذهبی مردم ترجیح می دهند و حاضرند معیشت مردم را کماکان در حداقل قرار دهند اما دوباره به قدرت برگردند.

این استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: این گروهها در دوره هشت ساله حاکمیت دولت گذشته نشان دادند نه تنها روش های آنها در جهت رفاه مردم نیست بلکه به صورت عمده منافع افراد خودشان را تامین کرده است.

وی اضافه کرد: این گروه که طلایی ترین دوره تاریخ کشور را به لحاظ درآمدهای نفت را با حمایت همه جانبه ارکان نظام به همراه خود داشتند نه تنها از این فرصت برای رشد و پیشرفت جامعه استفاده نکردند بلکه با فرصت سوزی های زیاد بیشترین لطمه را به منافع ملی وارد کردند.

افقه اظهار کرد: افراد این گروهها با سوء استفاده از مضیقه های اقتصادی مردم و تحریم ها به بالاترین درآمدها دست پیدا کردند و به نظر می رسد این فعالیتهای فعلی علیه دولت نه در جهت منافع ملی بلکه در جهت بازگشت به منافعی است که در دوره هشت ساله از آن بهره مند شدند.

استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص این محور که مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحریم هستند گفت: این مطالبه به حق مردم است که امید دارند نظام، این ثروتهای ربوده شده از مردم را به بیت المال برگرداند تا در جهت منافع مردم صرف شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که برخی از این گروههای سیاسی در کشور و در رسانه ها فضاسازی می کنند به علت جلوگیری از این است که مردم نتوانند ثروتهای ربوده شده را برگردانند.

افقه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خطرناک در منطقه با پرورش گروههای به شدت وحشی مانند داعش که از طرف ابرقدرتها و با پول کشورهای مرتجع منطقه حمایت می شوند، مردم و به خصوص گروههای سیاسی باید خطر احتمالی را درک کنند و حول محور ولایت فقیه با هم متحد شوند و از فتنه داعش که ممکن است برای ایران هم طرح ریزی شده باشد جلوگیری کنند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: مرتضی افقه
:
:
:
آخرین اخبار