تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۷۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئيس دانشگاه علوم پزشكي اهواز:
لزوم حمايت مسئولان استاني جهت تسريع روند استقرار پرونده سلامت در کل خوزستان
ایدنی تصریح کرد: امیدوارم با همکاری و حمایت مسئولان استانی این مشکل سريعتر رفع شده و روند استقرار پرونده سلامت در کل استان خوزستان، تسریع و تسهيل گردد
خوزنیوز: آیین افتتاح و رونمایی از چندين پروژه بهداشتي در حوزه غرب اهواز شامل بازسازی و تجهیز مرکز آموزش بهورزی، افتتاح 11 واحد نمونه گیری آزمایشگاهي، افتتاح خانه بهداشت در روستای الباجی و خانه بهداشت در روستاي عشاره کوچک از توابع شهر الهایی با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز برگزار گرديد.

به گزارش خوزنیوز؛ استاندار خوزستان در این مراسم ضمن اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید به بخش سلامت و لزوم استمرار برنامه هاي طرح تحول نظام سلامت، گفت: بخش بهداشت با ارائه عادلانه خدمات سلامت به همه اقشار مردم به ويژه مردم حاشیه نشین، اهمیت ویژه ای دارد.

وی بیان داشت: امروز حضور بنده در کوی علوی که از مناطق حاشیه اي شهر اهواز است، به دليل اهمیتی است که برای موضوع سلامت و بهداشت و درمان قائل هستم.

شريعتي ضمن اعلام رضایت از تجهیزات و فضای فیزیکی مرکز آموزش بهورزی و اقدامات شایسته مرکز بهداشت غرب اهواز در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت گفت: امیدوارم خدمات بهداشتي در این مراکز با بالاترین کیفیت به مردم عزیز ارائه گردد.

تسریع استقرار پرونده سلامت در کل استان خوزستان

در ادامه دکتر ایدنی رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز از ثبت اطلاعات بهداشتی در سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) در راستای استقرار پرونده الکترونیک سلامت شهروندان به عنوان خدمتی نوین و ارزشمند یاد کرد و افزود: علیرغم تمام تلاشها و بسیج کارکنان بهداشت برای ثبت اطلاعات در سامانه، به دلیل فراهم نبودن زیرساختهای ارتباطی در برخی مناطق، این روند به دشواری پیش می رود.

ایدنی تصریح کرد: امیدوارم با همکاری و حمایت مسئولان استانی این مشکل سريعتر رفع شده و روند استقرار پرونده سلامت در کل استان خوزستان، تسریع و تسهيل گردد.

تسریع در حل مشکلات بهداشتی استان

دکتر سلمان زاده معاون بهداشتي دانشگاه نیز در این مراسم به بیان فرآیند جذب بهورز، نقش بهورزان، وظایف مربیان، تحلیل برخی شاخص‌های بهداشتی، چالش‌ها و مشکلات بهداشتی موجود در استان پرداخت و ابراز امیدواری کرد که با کمک و حمايت مسئولین استانی و همکاری های فرابخشی بتوان مشکلات بهداشتی استان را سريعتر مرتفع ساخت.

شایان ذکر است در حاشیه مراسم افتتاح خانه های بهداشت الباجی و عشاره کوچک، اهالی روستا مشکلات و مطالبات خود را با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و الباجی نماینده مجلس شوراي اسلامي در میان گذاشتند که از برجسته ترین این درخواست ها، تاسیس مرکز شبانه روزی الهایی بود که دکتر ایدنی در اين خصوص قول مساعد را جهت ساخت و تجهيز مركز مشروط به تأمين زمين ارائه نمود.
:
:
:
آخرین اخبار