تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۲۷۶۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایان مسابقات انتخابی کونگ‌فو جوانان خوزستان
رقابت‌های انتخابی کونگ‌فو جوانان خوزستان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید
رقابت‌های انتخابی کونگ‌فو جوانان خوزستان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

علی امانی، دبیر هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان اظهار کرد: این پیکارها روز جمعه (یکم مردادماه) به مناسبت دهه کرامت با حضور ورزشکاران هشت شهرستان به میزبانی اهواز برگزار شد.

وی به نفرات برتر این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: در وزن 45- کیلوگرم ایوب دالوند از اندیمشک به قهرمانی رسید، در وزن 51- کیلوگرم رضا طالبی از اندیمشک، حکیم زبیدی از خرمشهر و میلاد محمدیان از مینوشهر به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند، در وزن 55- کیلوگرم محمدرضا زاده‎حسین از صفی آباد، بدر مگالطیف از خرمشهر و رسول ابراهیمی از صفی آباد عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند، در وزن 59- کیلوگرم سیدامید حسینی فرد از خرمشهر اول شد، موسی شیرازی از اهواز به نایب قهرمانی رسید و محمدرضا عفری از خرمشهر مقام سوم را به دست آورد و در وزن 63- کیلوگرم نیما صالح پور از مسجدسلیمان به قهرمانی دست پیدا کرد، علی دل‌آرا از صفی آباد دوم شد و علی سروستانی از باغملک در رده سوم جای گرفت.

دبیر هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی خوزستان افزود: در وزن 68- کیلوگرم علیرضا خنفری پور از خرمشهر، حسن فارسیان از مینوشهر و عرفان مرادی از ایذه به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفتند، در وزن 73- کیلوگرم احمدرضا عسیوند محمودی از اندیمشک اول شد، در وزن 78- کیلوگرم سیدرضا موسوی از اندیمشک به عنوان نخست دست پیدا کرد، در وزن 90- کیلوگرم اشکان خسروی از مسجدسلیمان و حسن اهوازیان از اهواز به ترتیب اول و دوم شدند و در وزن 90+ کیلوگرم عباس شیرویه از صفی آباد به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. در وزن‌هایی که نفرات برتر به صورت کامل معرفی نشدند، به دلیل تعداد کم شرکت‌کنندگان در آن اوزان بوده است.

وی عنوان کرد: در بخش تیمی نیز اندیمشک با 28 امتیاز به قهرمانی رسید، خرمشهر با 25 امتیاز دوم شد و صفی آباد با 21 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

امانی بیان کرد: نفرات برتر هر وزن به اردوی تیم استان دعوت می شوند تا پس از کار روی آن ها، نفرات برتر در قالب تیم استان به مسابقات کشوری پیش رو اعزام شوند.

وی با مثبت ارزیابی کردن سطح این پیکارها، گفت: مسابقات از لحاظ کیفی در سطح مناسبی برگزار شد ولی پتانسیل استان خوزستان خیلی بیشتر از این است و امیدوارم روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها که تاکنون هم همکاری خوبی با ما داشته اند، با پشتیبانی و برنامه ریزی مناسب، ما را در راستای رسیدن به اهداف مان یاری کنند تا بستری مناسب تر برای هیات های کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان ها مهیا و نتیجه بهتری نیز حاصل شود.

دبیر هیات کونگ فو و هنرهای رزمی خوزستان بیان کرد: با توجه به برنامه های بلندمدت هیات استان و همچنین تقویم ورزشی سال 95 که نسبت به سال های قبل تغییرات بسیار خوبی را در آن شاهد هستیم، امسال در نظر داریم مسابقات استانی را در چهار استایل؛ آزاد (بازمایانا)، نیمه آزاد (مایانا)، هنرهای فردی (اوسیمای) و فرم (ممای) به صورت قهرمانی و انتخابی استان برگزار کنیم. همچنین قرار است برای اولین بار لیگ کونگ‌فو استان خوزستان را جهت شرکت نفرات برتر آن در لیگ کشور، برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: از تمام شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی نیز انتظار پشتیبانی و اسپانسری از ورزش کونگ فو که ورزشی کاملا بومی است را داریم تا بتوانیم این هنر رزمی ایرانی را بیشتر به جهان بشناسانیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار